Avstralski milijarder bo uresničil svoje sanje in zgradil repliko ladje Titanik

Magazin 14. Mar 202417:37 2 komentarja
Titanik II
Foto: PROFIMEDIA

Avstralski milijarder Clive Palmer bo končno uresničil dolgoletne sanje, da bi zgradil repliko ladje Titanik, ki se je 15. aprila 1912 potopila v severnem Atlantskem oceanu in ki po več kot 100 letih še vedno buri duhove. Ladjo bodo začeli graditi v prvi polovici naslednjega leta, in če bo šlo vse po načrtih, bi lahko izplula že leta 2027.

Avstralski milijarder Clive Palmer je že več kot desetletje gonilna sila načrtov za gradnjo Titanika II – repliko ladje, ki je 15. aprila leta 1912 trčila ob ledeno goro in potonila z več kot 2.200 ljudmi na krovu. Nesrečo je preživelo le 700 potnikov.

Palmer je načrte za Titanik II prvič predstavil leta 2012, nato pa še leta 2018. Šest let od zadnje predstavitve je na sredini novinarski konferenci v znameniti sydneyjski operni hiši svoje sanje o znameniti ladji javnosti znova predstavil.

Številni se ob tem sprašujejo, zakaj milijarder še kar vztraja pri uresničitvi projekta. Kot je Palmer dejal v sredo, je “veliko bolj zabavno graditi Titanik kot pa sedeti doma in šteti denar,” poroča CNN.

Avstralski poslovnež vsako leto zasluži skoraj pol milijarde evrov z rudarskimi koncesijskimi dajatvami. Ko je pred več kot desetletjem prvič predstavil sanje o gradnji nove različice Titanika, je prevladovalo mnenje, da je dovolj bogat in ekscentričen, da bi mu to dejansko lahko uspelo. A mu je v zadnjih letih načrte prekrižala pandemija covida-19. Milijonski projekt je bil ustavljen, saj so se zaprla pristanišča, turistična križarjenja pa so zaradi karanten postala manj privlačna izbira za dopustovanje.

Clive Palmer
Foto: PROFIMEDIA

Gostje bodo lahko nosili oblačila iz 20. stoletja

Ker so potniške ladje po koncu pandemije znova v morju, je Palmer na novi predstavitvi dejal, da je pravi čas, da oživi sanje o Titaniku. “Z velikim veseljem sporočamo, da smo po nepredvidenih globalnih zamudah znova vzpostavili sodelovanje s partnerji, da bi uresničili sanje o Titaniku II,” je po pisanju CNN dejal milijarder, ki je tudi predsednik družbe Blue Star Line. Ta stoji za projektom Titanik. Načrti so zelo podobni prejšnjim različicam ladje in so preverjeni, zato da se zagotovi njihova skladnost z veljavnimi predpisi.

Poteka zbiranje ponudb, do konca leta pa naj bi potrdili graditelja ladje. Če bo šlo vse po načrtih, bi lahko gradnjo začeli v prvi polovici naslednjega leta. Palmer pričakuje, da bo zmagovalni ponudnik imel sedež v Evropi, saj ne verjame, da so “kitajski standardi primerni za to nalogo”. Ob vnovičnem zagonu projekta je njegova ekipa znova predstavila osemminutni videoposnetek, ki je na voljo že nekaj let in skupaj z igralci, ki so oblečeni v kostume iz takratne dobe, prikazuje razporeditev ladje in videz sob.

Titanik II
Foto: PROFIMEDIA

Ladja bo dolga 269 metrov in široka 32,2 metra in bo nekoliko večja od prvotne ladje. Na devetih palubah bo prostora za 2.345 potnikov z 835 kabinami. Skoraj polovica vseh bo namenjena potnikom prvega razreda.

Sicer pa bodo, če bo ladja zgrajena, potnike spodbujali, naj se na potovanju oblečejo v oblačila iz leta 1900, vendar pa to ne bo obvezno, je po navedbah CNN povedal tiskovni predstavnik. Potniki tretjega razreda bodo lahko za dolgimi mizami v skupni jedilnici jedli enolončnico in kašo – tako kot na prvotni ladji – a bodo na voljo tudi drugi obroki za tiste, ki si želijo manj pristne izkušnje.

Več kot stoletje po potopitvi Titanika raziskovalce in zgodovinarje še naprej navdušuje njegova zgodba. Tragedija je navdihnila tudi z oskarjem nagrajeni film Titanik iz leta 1997 režiserja Jamesa Camerona. Spomnimo, da je lani na turističnem potopu do razbitin Titanika implozirala podmornica Titan podjetja OceanGate.

V podmornici so bili kapitan in štirje potniki, britanski poslovnež Hamish Harding, 58-letni letalec in vesoljski turist, v plovilu sta bila še britansko-pakistanski poslovnež Šahzada Davud in njegov sin Suleman, ki si je želel postaviti globinski svetovni rekord v sestavljanju rubikove kocke. Davud je bil podpredsednik pakistanskega konglomerata Engro. Med potniki sta bila še francoski oceanograf Paul-Henry Nargeolet, strokovnjak za Titanik, in Stockton Rush, ustanovitelj Oceangata.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje