Avtomobilski saloni vendarle niso mrtvi – kateri odpira vrata?

Magazin 30. Mar 202216:45
Avtomobilski salon v New Yorku
Foto: NYIAS

Po dveh letih odpovedi bodo organizatorji salona v New Yorku (New York International Auto Show) vendarle doživeli odprtje.

Na razstavnih prostorih sejmišča Jacob K. Javits Convention Center v New Yorku bodo 14. aprila po dveh letih končno spet odprli mednarodni avtomobilski salon. Ta je do leta 2019, ko je bil zadnjič odprt (dvakrat so ga morali odpovedati zardi pandemije), veljal za enega najpomembnejših na drugi strani luže (poleg Detroita). Zaradi svoje lege pa je bil posebej priljubljen med evropskimi proizvajalci. Kako popularen je salon, govori tudi podatek, da ga je leta 2019 obiskalo skoraj milijon obiskovalcev, po raziskavi organizatorjev pa jih je kar tri četrtine razmišljalo o nakupu novega avtomobila v enem letu.

Ne glede na dejstvo, da se tovrstna sejemska panoga sooča s številnimi težavami, predvsem pa tudi upadom zanimanja proizvajalcev za tovrstno promocijo v času digitalnih medijev, pa bodo očitno največji in najodmevnejši saloni ostali. Tudi ali predvsem zaradi pomembnega vpliva na lokalni turizem, ki pomaga organizatorjem zaradi izrednega obiska.

Več novosti, tudi globalno pomembnih

Tako bodo tudi letos na salonu, ki se bo letos pohvalil s skoraj 100.000 kvadratnimi metri razstavnih površin, odkrili nekaj zanimivih novosti, večinoma seveda zanimivih za severnoameriško publiko, nekaj pa bo tudi globalnih premier. Tako bo na primer avstrijski proizvajalec Deus razkril električni hiperšportnik Vayenne, ki je nastajal v sodelovanju z Williamsom in Italdesignom. Mercedes bo pokazal dolgo pričakovani SUV s pogonsko tehniko največjega električno gnanega modela EQS z baterijo zmogljivosti 108 kWh.

Ford F-150 Lightning Lariat
Ford

Nissan bo v ZDA pokazal športnega dvoseda Z s trilitrskim V6 motorjem, ki ga v EU (verjetno) ne bomo videli. In razkril bo serijsko verzijo svojega kompaktnega električnega SUV-a Arya. Še eden od modelov, ki ga ne bomo videli na stari celini- je novi Subarujev WRX, športna verzija modela s štirikolesnim pogonom in 2,4-litrskim turbo motorjem. Tudi Fordove novosti so še vprašljive za Evropo – predvsem to velja za model Bronco Raptor, najbolj divjo verzijo z več kot 400 konji. Prav mogoče pa je, da bo električno gnani poltovornjak F-150 Lightning sčasoma mogoče kupiti tudi v Evropi.

VF 9
Vinfast

Po drugi strani pa bo hitro rastoči vietnamski proizvajalec Vinfast razkril svoja dva nova modela VF8 in VF9. Oba se uvrščata med SUV-e, oblikovno pa je zanje odgovoren studio Pininfarina. Vinfast obljublja svoje električno gnane modele tudi za Evropo, in sicer od jeseni, najprej za Nemčijo in Nizozemsko. Premierno so jih že pokazali na kongresu mobilnosti v Barceloni.

Vas zanima še več? Posledite našo Facebook stran N1 Magazin.

Komentari

Vaš komentar