Kateri sedeži na letalu so najbolj varni in zakaj?

Magazin 12. Feb 202312:00 0 komentarjev
Letalo, sedeži
PROFIMEDIA

Pri izbiri sedeža na letalu obstaja večno vprašanje: okno ali prehod. A kako bi se odločali, če bi vedeli, da lahko izbira sedeža vpliva tudi na varnost? Kateri sedež na letalu je najbolj varen in kaj upoštevati pri izbiri sedeža?

Časopis Time je pred leti objavil analizo za 35 let statističnih podatkov o letalskih nesrečah. Prišli so do ugotovitev, da so najbolj varni sredinski sedeži zadnjih vrst letala. Po njihovih analizah je bila smrtnost ob nesrečah na teh sedežih najnižja, in sicer 28-odstotna. Na sredinskih sedežih ob prehodu so po drugi strani zabeležili 44-odstotno smrtnost. Zakaj?

Po navedbah CNN sedež ob zasilnem izhodu sicer omogoča hiter pobeg v primeru krizne situacije ali nesreče (če pri zasilnem izhodu ni ravno požara ali podobnih okoliščin, ki ga zapirajo), a ker je v krilih letala shranjeno gorivo, ti sedeži niso najbolj varna izbira. Če sedite v sprednjem delu letala, boste v primeru nesreče posledice čutili prej kot tisti, ki sedijo v zadnjem delu letala. Zadnji sedeži so torej bolj varni.

Ustavimo se še pri vprašanju, zakaj so sredinski sedeži bolj varni od tistih ob oknu ali prehodu. Zato, ker na obeh straneh sedijo ljudje, ki v primeru nesreče delujejo kot “blažilci” dogajanja okoli vas.

CNN navaja, da seveda tudi vrsta nesreče določa možnosti preživetja. V primeru, da se letalo zaleti v goro, kot je bilo v primeru letala Air New Zealand leta 1979 na Antarktiki, ko je umrlo 257 oseb, se možnost preživetja drastično zmanjša. Podobno je, če letalo strmoglavi v vodo s sprednjim delom, kar se je zgodilo leta 2009, ko je v nesreči letala Air France umrlo 228 ljudi. Možnosti preživetja takšne nesreče so manjše.

Poklicni piloti so sicer izurjeni v iskanju načinov za zmanjševanje tveganja v primeru letalskih nesreč. Če mora letalo zasilno pristati ali strmoglavi, poskusijo poiskati ravnino, polje ipd., kjer lahko pristanejo čim bolj “normalno”. V primeru zasilnih pristankov na vodi se izogibajo valovom, da bi ujeli pravi kot za pristanek.

Kaj pa velikost letala? Po navedbah CNN so večja letala nekoliko bolj varna, saj imajo več strukturnega materiala in s tem moči, da prestanejo višinske pritiske. A čeprav imajo s tem nekaj več zaščite, je stopnja preživetja vedno odvisna od vrste nesreče.

Statistika letalskih nesreč na “varni strani”

Leta 2019 je bilo na globalni ravni zabeleženih malo manj kot 70 milijonov poletov, v katerih je umrlo skupno 287 oseb, navaja CNN.

Po podatkih ameriškega sveta za nacionalno varnost so možnosti za smrt na letalu 1 proti 205.552.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!