Na Hrvaškem nižajo cene tudi za 50 %: “Poraženci bodo tisti, ki so jih zasolili”

Potovanja 26. Jul 202314:36 6 komentarjev
Hrvaška viša davek na počitniške nepremičnine
PROFIMEDIA

Po poročanju hrvaškega portala Poslovni dnevnik se uresničujejo napovedi nekaterih poznavalcev turističnega sektorja, da bodo sezono najslabše končali ponudniki počitniških nastanitev, ki so pred začetkom sezone močno zvišali cene zasebnih namestitev. Mnogi lastniki apartmajev zdaj v akcijah za letovanja v zadnjem hipu znižujejo cene namestitev tudi do 50 odstotkov zaradi pomanjkanja rezervacij.

Številne turiste na Hrvaškem so to poletje presenetile zasoljene cene namestitev, predvsem pri zasebnih ponudnikih. Ti so v pričakovanju prve prave sezone po koncu pandemije covida-19 dvignili cene počitniških nastanitev, zdaj pa so zaradi premajhnega števila rezervacij prisiljeni znižati cene za letovanja v zadnjem hipu tudi do 50 odstotkov.

Igor Popović, lastnik podjetja Adriagate, ki upravlja 12.000 nastanitvenih enot na Jadranu, je za Poslovni dnevnik dejal, da razmere na trgu za zdaj še niso skrb vzbujajoče, vendar bi morali ponudniki zasebnih namestitev razmišljati bolj dolgoročno, saj bi lahko zaradi zvišanja cen prihodnjo sezono ostali brez gostov.

Povedal je tudi, da imajo tisti ponudniki, ki so bili zmerni pri postavljanju cen, v letošnji poletni turistični sezoni odlično zasedenost – med 90 in 120 dnevi brez odpovedi. Ob tem pa je pojasnil, da sicer med turistično sezono obstajajo obdobja, ko bi lastniki namestitev zaradi prevelikega povpraševanja lahko dvignili cene, vendar so številni storili napako, ko so zvišali cene za celotno poletno turistično sezono.

Otok Ošljak
PROFIMEDIA

Opozoril je, da so številni turisti, ki jim lani zaradi velikega povpraševanja ni uspelo pravočasno rezervirati nastanitve, to storili že lani jeseni. “Zato so mnogi ponudniki to izkoristili in dvignili cene nastanitev tudi za 40 do 50 odstotkov. Drugi, ki so ravnali pametneje in preudarneje, so cene zvišali za 15 do 20 odstotkov,” je pojasnil Popović in dodal, da se je s prihodom recesije zmanjšalo število rezervacij po najdražjih nastanitvah.

V maju in juniju so po Popovićevih besedah zaznali približno 20 odstotkov manj rezervacij od pričakovanj predvsem pri najemu luksuznih in dražjih namestitev, kasneje pa so se v ponudbah za letovanja v zadnjem hipu cene teh nastanitev znižale tudi do 50 odstotkov. “Ko so ljudje to videli na različnih portalih, kot je Booking, so začeli odpovedovati prvotne rezervacije, saj so ugotovili, da lahko v zadnjem hipu najdejo tudi cenejšo in boljšo namestitev,” je dejal.

Psihologija rezervacij počitnic v zadnjem trenutku po besedah lastnika turistične agencije Selimirja Ognjenovića deluje tako, da morajo ponudniki goste, ki jih od plačila rezervacije odvrne deset odstotkov višja cena, privabiti nazaj tako, da se cena ne zniža zgolj za deset odstotkov, temveč za 20 ali 30. Meni tudi, da je ponudba počitnic v zadnjem trenutku anomalija, saj so v času velikega povpraševanja cene nastanitev višje in tudi gostje so takrat pripravljeni plačati več, a namestitve ne dobijo, saj povpraševanje presega ponudbo. “Kdor špekulira in čaka na padec cen, zares čaka, da se cene občutno znižajo,” je za Poslovni dnevnik pojasnil Ognjenović.

Hrvaška, apartma, hotel, Dubrovnik
Foto: Profimedia

Hrvaški turistični delavci pa opozarjajo tudi na možnosti, ki jih ponujajo portali za iskanje namestitev, kot sta Booking in Airbnb, kjer lahko gostje do določenega števila dni pred odhodom brezplačno odpovejo rezervacije in poiščejo drugo, cenejšo namestitev v zadnjem trenutku. Ta trend brezplačnih odpovedi se je razširil predvsem med pandemijo covida-19, ko so bili pogoji za potovanja veliko bolj nepredvidljivi.

Boris Žgomba, predsednik uprave podjetja Unilinea, ki ponuja iskanje namestitev na hrvaški obali, je dejal, da bodo največji poraženci letošnje poletne turistične sezone prav ponudniki zasebnih namestitev oziroma apartmajev, saj so zasolili cene, zdaj pa imajo v glavnem prazne nastanitve. Opozoril je, da se hoteli lažje spopadajo z nihanjem cen na trgu, saj imajo zaposlene strokovnjake, ki spremljajo razmere in lažje prilagajajo cene glede na povpraševanje in ponudbo.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje