Sistem zaviranja v sili ponoči manj učinkovit

Magazin 13. Feb 202211:15 0 komentarjev
sistem Front assist
Škoda

Asistenčni sistemi, ki vozniku pomagajo prepoznati oviro in zavreti avtomobil, ne delujejo učinkovito v temi. Tako vsaj ameriški zavarovalniški inštitut IIHS.

Vplivni ameriški inštitut (Internationa Insurance Highway Safety) je testiral osem modelov SUV s tem asistenčnim sistemom. Vsi so bili opremljeni z različnimi tipali, ki jih uporabljajo proizvajalci za delovanje tega sistema (kamera, radar, več kamer …), izsledki pa so bili podobni. Zelo solidno v dobri vidljivosti (in nizki hitrosti), precej slabše pa v temi. Z nekaj izjemami …

Zaviranje v sili v mestu

zaviranje v sili
Bosch

Zaviranje v sili je sicer sistem, ki v mestu, predvsem pri hitrostih pod 60 km/h, pomaga vozniku pravočasno zaznati nevarno situacijo. Najprej ga na to (bližajoč se avtomobil, pešec, kolesar …) dovolj hitro opozori, če voznik še vedno ne reagira, pa sistem sam zavre avtomobil. Tudi do popolne zaustavitve. Številni zmorejo tudi že predvidevati gibanje pešca ali kolesarja, ki bi lahko prečkal pot avtomobilu. Večina novejših modelov ima sistem vgrajen serijsko, predvsem tudi zato, ker bo že od julija tega leta obvezen v vseh novih modelih s tipsko homologacijo. Dve leti pozneje pa v vseh novi modelih.

Sistem je načelno učinkovit

Zaviranje v sili
Mercedes-Benz

Pri IIHS so sicer potrdili učinkovitost sistema, saj je stopnja tovrstnih nesreč pri avtomobilih, opremljenih s tem sistemom, kar 27 odstotkov nižja, stopnja nesreč s poškodbami pa celo 30 odstotkov. Podoben rezultat je viden tudi pri umetni svetlobi. Toda v razmerah, kjer ni umetne osvetlitve ulic ali pločnikov, cest, so bili rezultati pri vseh slabši. Seveda so se najslabše odrezali modeli, kjer je za ”opazovanje okolice” skrbela le kamera pod vetrobranskim steklom (Volvo XC40 in Honda CR-V, z zmanjšanjem hitrosti le do 20 odstotkov), najboljše pa tisti s kombinacijo radarjev in kamere (in z dobro osvetlitvijo). Tu je bil najboljši Toyotin CH-R, ki je hitrost zmanjšal do 98 odstotkov. Bistvo ugotovitve pa je – da v temi in s slabšimi žarometi ni več opaznih razlik med avtomobili s tem sistemom in brez njega.

Hkrati so pri IIHS ugotovili tudi, da je večina modelov (vsi letniki od 2017 do 2020) dobro opravila svoje delo pri hitrostih do 50 km/h, pri višjih hitrostih (80 km/h, 50 mph) pa jih večina ni zmogla učinkovito pomagati. Pri IIHS so sicer testirali naslednje modele, vsi seveda niso na voljo v Evropi: 2019 Subaru Forester, 2019 Volvo XC40, 2020 Honda CR-V, 2020 Hyundai Venue, 2021 Chevrolet Trailblazer, 2021 Ford Bronco Sport, 2021 Toyota C-HR and 2022 Volkswagen Taos.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!