Dars odgovarja, kako bi reševal kolone okrog Ljubljane

Slovenija 09. Jun 202319:53 20 komentarjev
gneča na avtocesti
Aljaž Uršej/N1

V zadnjih treh tednih smo večkrat poročali o dolgih kolonah na slovenskih cestah. Večkrat je promet obstal tudi na ljubljanski obvoznici. Direktor Darsa Valentin Hajdinjak meni, da bi večjo pretočnost najlažje zagotovili z gradnjo tretjega voznega pasu.

Še preden se je zares začelo obdobje poletnih dopustov in množičnih odhodov na počitnice, smo na slovenskih cestah zabeležili že kar nekaj prometnih kolapsov.

Od 17. maja so si sledili trije prazniki, ki so v nekaterih okoliških državah dela prosti dnevi, kar so številni Nemci, Avstrijci in Italijani izkoristili za skok na hrvaško obalo, v nekaterih državah pa so že začeli s šolskimi počitnicami. To se je močno poznalo na slovenskem avtocestnem križu.

Kar nekajkrat v zadnjem mesecu je promet povsem obstal tudi na ljubljanski obvoznici, pa tudi na drugih mestnih vpadnicah proti središču prestolnice. Nazadnje je ljubljanska obvoznica obstala v četrtek.

Nezadovoljni vozniki svoje nezadovoljstvo s čakanjem v gnečah usmerjajo proti Darsu in ljubljanski občini, kjer so v zadnjem času odprli kar nekaj gradbišč oziroma začeli s prenovami. Ljubljanski župan Zoran Janković je že pred dnevi napovedal, da bo prometni kaos še trajal in da bo Slovenija “letos stala”, saj naše cestno omrežje enostavno ne prenese takega števila avtomobilov.

Direktor Darsa: Če bi bilo odvisno od nas, bi se že vozili po tretjem pasu

Direktor Darsa Valentin Hajdinjak je danes dejal, da bi bilo pretočnost na ljubljanski obvoznici najlažje rešiti z gradnjo tretjega voznega pasu.

“Če bi bilo odvisno zgolj od Darsa, bi se po tretjem pasu že vozili. Žal se zadeva upočasnjuje zaradi pridobivanja okoljevarstvenih soglasij,” je ob otvoritvi priključka Leskovškove ceste dejal Hajdinjak.

Izpostavil je gradbeno dovoljenje za širitev odseka Koseze-Kozarje v šestpasovnico, ki je že v postopku pridobivanja, nato pa bodo lahko takoj začeli dela.

Glede očitkov, da širjenje avtocest ni skladno z načrti o varstvu okolja, je dejal, da so poleg širitve avtocestnega obroča nedvomno pomembni tudi ukrepi trajnostne mobilnosti z javnim potniškim prometom in krepitev železniške infrastrukture.

“Vendar pa bi glede na hitrost postopkov umeščanja v prostor in sprejemanja državnih prostorskih načrtov država ta projekt morala začeti že pred desetletjem,” je poudaril. Pomen tretjega voznega pasu je izpostavil tudi ljubljanski župan.

Tudi Janković je namreč poudaril, da v sodelovanju z Darsom delajo vse, kar je v njihovi moči, da bi povzročili čim manj gneče na cestah. “Vendar pa je jasno, da cest ni mogoče obnavljati brez omejitev prometa,” je dejal.

Uvedli bi sekcijsko merjenje hitrosti

K izboljšanju razmer na cestah naj bi z umiritvijo prometa prispevalo tudi sekcijsko merjenje hitrosti na najbolj kritičnih odsekih. Trenutno pripravljajo razpisno dokumentacijo, razpis pa bo po Hajdinjakovih besedah predvidoma objavljen do konca poletja.

Spremembe na bolje pričakuje tudi od okrepljene prisotnosti policije na avtocestah, o čemer sta v začetku tega tedna govorila z notranjim ministrom Boštjanom Poklukarjem. Kakšna bo organiziranost policije na avtocestah, ni stvar Darsa, je pa avtocestna policija pripomogla k večji varnosti in zmanjšanju zastojev, je dodal direktor Darsa.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje