Inšpektorji ustavili "preventivne preglede", s katerimi so nategovali starejše

Podjetje Vitalius, ki je leta pod pretvezo "preventivnih pregledov" prodajalo draga prehranska dopolnila, mora prenehati z nepošteno poslovno prakso, je odločil Tržni inšpektorat RS. Vsi oškodovani lahko zdaj zahtevajo povračilo (delne) kupnine. Kot smo pred nekaj meseci poročali na N1, je omenjeno podjetje v takšne nakupe zvabljalo predvsem starejše.
Na začetku leta smo poročali o nepoštenih poslovnih praksah podjetja Vitalius. Podjetje je dlje časa pod pretvezo brezplačnih "preventivnih pregledov" prodajalo draga prehranska dopolnila ali druge izdelke dvomljive učinkovitosti.
Inšpektorji so podjetju že dlje časa poskušali priti do živega, a brez uspeha - do zdaj.
Tržni inšpektorat (TIRS) je sporočil, da je njihova odločba, s katero so podjetju prepovedali izvajati nepošteno poslovno prakso, postala pravnomočna. To pomeni, da lahko oškodovani potrošniki odstopijo od pogodbe in vrnejo blago ter zahtevajo vračilo kupnine ali pa znižanje kupnine.
Kot so zapisali na inšpektoratu, to ne velja zgolj za potrošnike, ki so podali prijavo, temveč za vse oškodovane.
Kaj je ugotovil inšpektorat
Tržni inšpektorji so ugotovili, da je podjetje nepošteno poslovno prakso uporabljalo pri prodaji prehranskih dopolnil Vita style in Life plan gold. Predstavniki podjetja so te izdelke prodajali tako, da so po telefonu klicali potrošnike ter jih vabila na brezplačne "preventivne zdravstvene preglede" in "meritve stanja telesa" – z namenom kasnejše prodaje prehranskih dopolnil.
"To je utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o obisku meritve stanja telesa in/ali nakupu izdelka, ki je sicer ne bi sprejel. S takšnim načinom poslovanja je lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov, saj so ti sprejeli odločitev o poslu, ki je sicer ne bi," so zapisali na inšpektoratu.
Podjetju prepovedali agresivno poslovno prakso
TIRS je podjetju Vitalius zaradi ugotovljenega prepovedal uporabo agresivne poslovne prakse - da na organiziranih dogodkih z uporabo aparatov in določenih besednih zvez potrošniku ustvarja vtis, da gre za zdravstvene preglede.
Podjetje je potrošnikom na takšnih dogodkih z rezultati meritev, kot so "zakisanost telesa" ali "zamaščena jetra", dajalo vtis, da so slabega zdravja in da jim bo pomagalo njihovo prehransko dopolnilo.

Tržni inšpektorji so Vitaliusu že decembra prepovedali omenjeno prakso, a se je podjetje na odločbo pritožilo, o njej pa je zdaj določalo še ministrstvo za gospodarstvo kot drugostopenjski organ – odločbi je priglasilo.
Podjetje Vitalius lahko zdaj kljub sproži še upravni spor, ki celoten postopek zavleče še za 2–3 leta, je januarja za N1 povedala Urška Češnjevar Ikica s tržnega inšpektorata.
Potrošniki lahko zahtevajo vračilo kupnine
Potrošniki, ki so bili zaradi opisanega načina prodaje prehranskih dopolnil oškodovani, lahko od podjetja zdaj zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska.
Kot smo že zapisali, to ne velja le za potrošnike, ki so se obrnili na TIRS, ampak za vse oškodovane. Tisti, ki se bodo odločili za uveljavljanje povračila stroškov ali znižanja kupnine, morajo podjetju vrniti kupljeno blago, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14. dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine.
Tudi če so izpolnjeni vsi pogoji za zahtevo za vračilo kupnine, inšpektorat podjetja v to ne more prisiliti, so januarja opozorili na TIRS. "Na voljo imamo zgolj prekrškovne ukrepe – lahko mu naložimo globo, ker denarja ni vrnil, ne moremo pa ga prisiliti v izplačilo. To mora potrošnik v tem primeru izterjati prek sodišča."
Tarča predvsem starejši: zgodba gospe Marije
Tarče podjetja Vitalius so bili predvsem starejši, ki so nevede kupovali pakete prehranskih dopolnil za več sto evrov, je januarja za N1 svojo izkušnjo opisala ga. Marija, ena izmed mnogih oškodovanih.
"Ko sem prišla domov, sploh nisem vedela, da sem se zavezala k nakupu za 830 evrov prehranskih dopolnil."
Ker dopolnila niso učinkovala, jih je želela vrniti, pogodbo o nakupu pa prekiniti. A ker je zamudila zakonski rok vračila 14 dni, v katerem lahko potrošnik brez pojasnil odstopi od takšne pogodbe, podjetje Vitalius v to ni privolilo.
Vitalius je tudi pod drobnogledom zdravstvenih inšpektorjev. V preteklih treh letih so inšpektorji podjetjema Vitalius in Nomad, ki ima istega lastnika in prav tako prodaja prehranska dopolnila, skupaj izrekli tudi za dobrih 43 tisoč evrov glob zaradi neupoštevanja odločb o prepovedi opravljanja zdravstvene dejavnosti.
Celoten članek o nepošteni poslovni praksi podjetja in zgodbi ge. Marije si lahko preberete v članku Poslovni model - nategovanje starejših s pomočjo "preventivnih" pregledov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje