Predlog za ureditev položaja operaterjev bo pripravljen do prihodnjega petka

Slovenija 07. Nov 202312:09 > 18:22 1 komentar
Klic v sili na 112
Foto: PROFIMEDIA

Operaterji v klicnih centrih za obveščanje – tisti, ki se oglasijo ob klicu na 112 – so na ministrstvo za obrambo poslali poziv pred stavko. Ob bližajoči se spremembi sistematizacije opozarjajo na prenizke plače in na to, da so nanje pozabili. Na današnjem sestanku uprave za zaščito in reševanje ter sindikata ministrstva za obrambo so se dogovoril, da bo uprava do prihodnjega petka sindikatu posredovala predlog za urejanje položaja operaterjev v klicnih centrih za obveščanje. Direktor uprave za zaščito in reševanje Leon Behin pa ob tem odločno zagotavlja, da tudi v primeru stavke številka 112 ne bo zvonila v prazno.

Upravo za zaščito in reševanje prihodnji petek čaka temeljita sprememba sistematizacije, ob tem pa operaterji v klicnih centrih za obveščanje opozarjajo, da so nanje pozabili. Težava pa – plačni razred. Operaterji namreč začnejo v 24. plačnem razredu, kar pomeni 1.134,27 evra bruto oziroma minimalno plačo.

Na ministrstvo za obrambo so tako v sindikatu ministrstva za obrambo (SMO) poslali poziv pred stavko, ki ga je podpisalo 127 od skupno 140 operaterjev. Želijo si, da bi jim priznali opravljanje dela dispečerja, kar bi jih dvignilo za šest plačnih razredov.

Predlog za operaterje v klicnih centrih za obveščanje pripravljen do prihodnjega petka

Uprava za zaščito in reševanje bo do prihodnjega petka sindikatu ministrstva za obrambo posredovala predlog za urejanje položaja operaterjev v klicnih centrih za obveščanje. Po besedah direktorja uprave Leona Behina so se na današnjem sestanku vsi strinjali, da je delovno mesto dispečerjev (in ne operaterjev) v centrih za obveščanje posebno delovno mesto, na katerem si zaposleni zaslužijo primerno plačilo in primerne pogoje dela, pri čemer ne gre le za izenačitev z drugimi zaposlenimi, ampak predvsem za ustrezno vrednotenje dela, ki ga opravljajo.

Več o tem, kako se bodo tega lotiti, bodo lahko povedali prihodnji teden, je pojasnil. Dogovorili so se namreč, da bo uprava za zaščito in reševanje do prihodnjega petka sindikatu poslala predlog, vključno s časovnico reševanja tega vprašanja.

Sistemizacija delovnih mest pa bo, tudi zaradi sklepa vlade, uveljavljena konec prihodnjega tedna, je pojasnil Behin. Do takrat po njegovih besedah še ne bo mogoče izpeljati preimenovanja delovnega mesta, saj je to treba “primerno umestiti v predpise”. Če bi namreč šlo za enostavno spremembo, bi jo vsebovala že obstoječa sistemizacija, je dejal. A je ob tem znova poudaril, da je ključno, da se teh približno 40 oz. 45 odstotkov zaposlenih v upravi za zaščito in reševanje čim prej umesti v primerne plačne razrede.

Leon Behin, Civilna zaščita
Foto: Denis Sadiković/N1

Sicer pa je Behin poudaril, da so “čisto vsi stali za zelo jasnim stališčem, da delovanje številke 112 in nujnega klica v Sloveniji nikoli ni bilo in tudi nikoli ne bo ogroženo”. Vsi se namreč po njegovih besedah jasno zavedajo, da je njihova osnovna naloga nudenje varnosti občanom. “In tudi nikoli ni bila intenca niti uprave niti kogarkoli od zaposlenih, da bi delali kako drugače,” je dodal Behin.

Predsednik sindikata ministrstva za obrambo Marjan Lah je dopoldne za N1 napovedal, da bodo po sestanku bodo sklicali organe sindikata in se odločili, kako naprej. Podrobnosti o nadaljnjih aktivnostih oziroma morebitni stavki bodo še sporočili.

“Klic na 112 je sveta stvar, tudi v primeru stavke ne bo zvonilo v prazno”

Behin medtem poudarja, da življenja ljudi ne morejo biti odvisni od tega, ali nekdo stavka ali ne. Na vprašanje, ali bi v primeru stavke številka 112 zvonila v prazno, pa direktor uprave za zaščito in reševanje odločno zatrjuje, da ne. “O številki 112 se ne hecamo, dilem ni. Delala bo in ravno tako bo zanesljiva, kot je danes. Prepričan sem, da bodo operaterji in uprava za zaščito in reševanje to zagotovili.” Kot je še dodal, je klic v sili 112 sveta stvar, o kateri ne sme biti dvoma.

Na številki 112 je dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev in drugih enot za zaščito in reševanje. Če pokličete na 112, dobite enega od 13 regijskih centrov za obveščanje, odvisno od tega, od kod kličete.

Zadnji objavljeni podatki za leto 2021 kažejo, da so na številko 112 prejeli 524.656 klicev, kar je več kot 1.430 klicev na dan.

Če potrebujete nujno medicinsko pomoč, vas operater preveže v enega od dveh dispečerskih centrov zdravstva (DCZ), ljubljanskega ali mariborskega. Vsak DCZ je razdeljen na sprejemni del (sprejem klica) in oddajno-nadzorni del, kjer poteka koordinacija in nadzor mobilnih enot nujne medicinske pomoči. Zdravstveni dispečerji so zdravstveni delavci, ki so dodatno usposobljeni za obravnavo dogodkov, sprejetih prek klica 112. Dispečerska služba zdravstva je bila ustanovljena leta 2018, in sicer pod okriljem Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje