Posebna cesta v Ljubljani, na kateri avtomobili nimajo prednosti

Slovenija 02. Okt 202310:52 6 komentarjev
Kolesarska ulica
N1

Ljubljana je pred kratkim dobila drugo kolesarsko ulico. Po Poljanskem nasipu so drugo uredili na Viču, v bližini soseske Novo Brdo.

S 1. septembrom, ko se je začelo novo šolsko leto, je ljubljanska občina preuredila Cesto na Vrhovce, kjer je od Viške ceste do Poti Rdečega križa po novem kolesarska ulica.

Na tej ulici imajo kolesarji vedno prednost pred avtomobili.

Ureditev kolesarske ulice na Cesti na Vrhovce je druga taka ureditev v Ljubljani. Lani so kolesarsko ulico uredili na Poljanskem nasipu vzdolž Cukrarne.

Največja dovoljena hitrost za motorna vozila na takšnih cestah je 30 kilometrov na uro.

Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1
Kolesarska ulica Kolesarska ulica
N1

Ob odprtju prve kolesarske ulice na Poljanskem nasipu je Ljubljanska kolesarska mreža pojasnila, da je na takšnih ulicah avtomobil gost, kolesarji pa prevladujejo. Dodali so, da je lahko kolesarska ulica uspešna, če je:

  • precej večje število kolesarjev kot avtomobilov in majhno število vozil v dnevu (pod dva tisoč),
  • dizajn ulice tak, da vozniki takoj dojamejo, da so samo gostje in da morajo zmanjšati hitrost (maksimalno 30 kilometrov na uro).

“Največ dobrih primerov praks takih ulic je na Nizozemskem, kjer rastejo kot gobe po dežju. Tam imajo kolesarji tudi prednost v takih križiščih, asfalt je rdeč, promet je izključno lokalni. Vozilom je prehitevanje dovoljeno, ampak z dizajnom oteženo, tudi parkiranje je lahko omogočeno. Take ureditve so lahko tudi neuspešne, če kateri od pogojev ni izpolnjen, zato je treba previdno izbirati lokacije in izvesti ureditve. Kako se bo obneslo v praksi, bomo seveda videli,” so še zapisali.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje