Otok, kjer turisti doživijo “najgrozljivejši pristanek na svetu”

Svet 27. Dec 202211:17 1 komentar
PROFIMEDIA

Vzletno-pristajalna steza na otok Saba, ki se nahaja v Malih Antilih, velja za najkrajšo letališko stezo za komercialne lete na svetu. Obenem ta predstavlja tudi eno izmed največjih turističnih atrakcij otoka.

Pristajanje na karibskem otoku Saba v Malih Antilih predstavlja enega večjih izzivov za pilote. Otok se namreč ponaša z najkrajšo pristajalno-vzletno stezo za komercialne lete na svetu.

Letališka steza na letališču Juancho E. Yrausquin meri vsega okoli 400 metrov, od katerih je funkcionalno uporabnih le okoli 275 metrov steze oz. veliko manj od povprečne dolžine letalonosilke (okoli 340 metrov). Dodatno vznemirjenje za pilote in tudi potnike pa predstavlja krajina, ki obdaja vzletno-pristajalno stezo. Na obeh straneh jo namreč obdajajo strmi skalnati klifi.

Cilj, preživeti pristajanje na otoku Saba

Najkrajša letališka steza na svetu je tudi ena izmed največjih turističnih znamenitosti otoka. Upodobljena je tudi na poštnih znamkah, v trgovinah s spominki pa je mogoče kupiti majice s sloganom “Preživel sem pristajanje na otoku Saba”.

Na otok je sicer mogoče priti tudi s trajektom, a večina turistov nanj pride ravno z letalom, saj želijo doživeti “najgrozljivejši pristanek na svetu”. Edinstveno letališče predstavlja namreč nekakšen sveti gral za letalske navdušence.

Let traja le 15 minut

Turisti na otok Saba poletijo z letališča na otoku Sint Maarten. Let v letalu z devetnajstimi sedeži, ki je narejeno prav za pristajanja na ekstremno kratkih pristajalnih stezah, saj omogoča takojšnje zaviranje ob dotiku koles s stezo, traja le 15 minut. Letalo upravljajo posebej izurjeni piloti letalske družbe Winair, ki edina opravlja komercialne polete na ta otok.

“Takoj, ko je nov pilot izurjen in smo z njegovim znanjem zadovoljni, po radijski postaji sporočimo, da je rojen novi Top Gun. Tako namreč poimenujemo pilote, ki letijo na Sabo” za CNN pove Roger Hodge eden izmed inštruktorjev flote za letenje na otok Saba. Dodaja, da se sam na vsak let še vedno odpravi z velikim užitkom, ob približevanju stezi pa tudi še vedno čuti pospešen srčni utrip. “Obožujem lete na otok Saba, ki po žilah poženejo adrenalin. Vznemirljivo je tudi zato, ker veš, da si vsakič na očeh tako potnikov kot ljudi, ki te opazujejo na tleh.”

Doslej edina žrtev koza

Seveda pristajanja ne potekajo vedno gladko. Kot pove Hodge, se tu in tam znajdejo tudi v neprijetnih situacijah, ki jih povzroči kakšna okvara motorja ali težave ob pristanku zaradi naklona pristajalne steze. Sicer pa pravi, da na tako kratki stezi ni prostora za napake. Obstajajo tudi stroge omejitve glede teže letala ter vremenskih razmer, v katerih je dovoljeno leteti. Ob premočnem vetru, ali če je steza mokra, so leti odpovedani.

Kljub najnevarnejši vzletno-pristajalni stezi na svetu pa je zanimivo, da se na njej doslej še ni zgodila nobena nesreča, ki bi zahtevala človeška življenja. Do sedaj je bila edina smrtna žrtev koza v tovornem letalu, ki je imelo leta 1971 nekoliko ponesrečen pristanek.

Prvi pristanek na otoku leta 1959

Prvi pristanek na otoku Saba se je zgodil leta 1959. Opravil ga je pilot Rémyu de Haenenu s sosednjega otoka St. Barthélemy.

Do takrat je veljalo, da topografija otoka ni primerna za pristajanje letal, a se ambiciozni pilot Haenen s tem ni želel sprijazniti. Preučil je površino otoka in našel edino primerno lokacijo, kjer mu je pristanek tudi uspel, svet pa je tako dobil najkrajšo vzletno-pristajalno stezo na svetu.

PROFIMEDIA
PROFIMEDIA
PROFIMEDIA
PROFIMEDIA
PROFIMEDIA

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje