Oglaševanje

Dogovor o davčnih olajšavah: zaposlenim se v letu 2027 obetajo višje neto plače

author
P. P.
13. nov 2026. 17:48
Mercator
Če bo dokončno potrjena uskladitev dohodninske lestvice, bo to pomenilo, da bo zaposlenim ob nespremenjeni bruto plači ostalo več denarja. | Foto: Srdjan Živulović/BOBO

Vlada je s socialnimi partnerji dosegla dogovor o 6,225-odstotni uskladitvi dohodninske lestvice in davčnih olajšav za leto 2027. To pomeni, da bi zaposlenim ob nespremenjenih bruto plačah prihodnje leto ostalo več denarja. Dogovor mora potrditi še državni zbor.

Oglaševanje

Vlada je na dopisni seji soglašala z amandmaji k predlogu zakona o izvrševanju proračunov za leti 2027 in 2028. Med njimi je tudi višji koeficient za uskladitev dohodninske lestvice in davčnih olajšav, o katerem so se dogovorili s socialnimi partnerji.

Po podatkih statističnega urada je bila povprečna mesečna plača junija letos za 8,3 odstotka višja kot junija lani. Vlada in socialni partnerji so se dogovorili, da se davčne olajšave in meje dohodninskih razredov uskladijo za 75 odstotkov te rasti, torej za 6,225 odstotka.

To je več, kot je vlada predlagala sprva. V prvotnem predlogu zakona je bila namreč predvidena 4,15-odstotna uskladitev, kar je najnižja uskladitev, ki jo ob takšni rasti plač zahteva zakon o dohodnini. Sindikati in delodajalci so na oktobrskem zasedanju Ekonomsko-socialnega sveta zahtevali višjo uskladitev, po nadaljnjih pogovorih pa so zdaj dosegli kompromis.

Pri enakem bruto znesku manj dohodnine

Zvišanje davčnih olajšav pomeni, da bo večji del dohodka izvzet iz obdavčitve, višje meje dohodninskih razredov pa, da se bodo višje davčne stopnje začele uporabljati pri višjih dohodkih.

Zaposleni bodo zato ob enakih bruto plačah praviloma plačali nekoliko manj dohodnine in prejeli višje neto plače. Kolikšna bo razlika, je odvisno od višine posameznikove plače in olajšav, ki jih uveljavlja.

Dogovor mora potrditi še državni zbor

Predlagana uskladitev še ni dokončna. Koeficient za prihodnje leto bo namreč potrdil državni zbor z zakonom o izvrševanju proračunov.

Po sprejetju zakona bo finančni minister na podlagi določenega koeficienta najpozneje decembra objavil usklajene zneske davčnih olajšav in dohodninsko lestvico, ki bosta veljala v letu 2027.

Lani 5,55-odstotno povišanje

Usklajevanje davčnih olajšav in dohodninske lestvice sicer ni novost, saj zakon o dohodnini predvideva njihovo vsakoletno prilagajanje rasti povprečnih plač.

Tudi za leto 2026 so se vlada in sindikati dogovorili o uskladitvi v višini 75 odstotkov rasti povprečnih plač, kar je pomenilo 5,55-odstotno zvišanje olajšav in mej dohodninskih razredov. Za prihodnje leto je predvidena nekoliko višja, 6,225-odstotna uskladitev.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih