Praznična potovalna mrzlica: države se “tepejo” za kitajske turiste

Svet 30. Sep 202319:54 2 komentarja

Na Kitajskem se je v petek začel desetdnevni praznik, imenovan zlati teden, ki pa se tokrat sovpada še z jesenskim festivalom. Letos so kitajske oblasti prvič po izbruhu pandemije covida-19 sprostile ukrepe, zato se kitajski turisti po treh letih množično odpravljajo na počitnice v tujino. Največ jih bo odpotovalo na Tajsko, ki je letos za kitajske turiste sprostila vizumske omejitve.

Zlati teden je letni praznik na Kitajskem, ki vključuje praznovanje državnega praznika ob obletnici uradne ustanovitve Ljudske republike Kitajske leta 1949. Letos pa se zlati teden sovpada še z jesenskim festivalom, ki je sicer znan tudi pod imenom lunin festival. Desetdnevno obdobje, ko Kitajcem ni treba v službo, letos traja od 29. septembra do 8. oktobra.

Kitajske oblasti zaradi dolžine praznikov spodbujajo prebivalstvo k potovanju, letos se bo na pot v tujino podalo na milijone Kitajcev, saj so tamkajšnji vladajoči prvič po izbruhu pandemije covida-19 sprostili ukrepe, ki se tičejo potovanj v tujino.

Mnogi kitajski turisti bodo letos v času praznikov odpotovali na Tajsko, ki jih vabi z oglasi rajskih plaž, ogromnih nakupovalnih središč in okrašenih templjev. Kitajski dopustniki bodo letos na Tajsko lahko odpotovali brez vizumov, saj je novi predsednik tajske vlade Sreta Tavisina držal predvolilno obljubo o oživitvi tajskega gospodarstva ter za Kazahstan in Kitajsko uvedel začasno politiko brezvizumskega potovanja.

Zlati teden, kitajska, potovanje, potovanja, železnica, turizem, turisti
Foto: Profimedia

“Prepričani smo, da bo ta sprememba znatno spodbudila gospodarstvo. Radi bi, da Tajsko obišče čim več kitajskih turistov, prav tako pa si želimo, da bi obiskali še druga tajska mesta in ne le Bangkoka, Pattaye, Chiang Maia in Phuketa,” je dejal tajski premier.

Ko je Tajska vlada 13. septembra odpravila vizume za kitajske turiste, se je delež hotelskih rezervacij povečal za 220 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Poleg Tajske pa bodo priljubljene destinacije kitajskih turistov v času zlatega tedna še Južna Koreja, Malezija, Singapur, Avstralija in Združeno kraljestvo.

21 milijonov potnikov bo potovalo z letali, 190 milijonov pa z vlaki

Več kot 21 milijonov Kitajcev bo v času zlatega tedna potovalo z letalom, dnevno bo v povprečju opravljenih 17 tisoč mednarodnih poletov in okoli 14 tisoč domačih poletov, je dejal Jin Junhao, namestnik direktorja kitajske uprave za civilno letalstvo.

Kljub skokovitemu povečanju števila potnikov v letalskem prometu je zmogljivost kitajskih odhodnih mednarodnih letov še vedno manjša za okoli 50 odstotkov kot leta 2019. Cene mednarodnih poletov pa so v primerjavi z letom pred izbruhom pandemije covida-19 še vedno precej višje.

Močno obremenjene bodo tudi kitajske železnice. Med 10-dnevno potovalno konico bodo Kitajci opravili približno 190 milijonov potovanj, kar je dvakrat več, kot so jih opravili lani. Leta 2019 pred pandemijo covida je bilo v prazničnem obdobju opravljenih okoli 138 milijonov potovanj, kar kaže na to, da so kitajski turisti letos zelo željni potovanj.

Foto: Profimedia

Generalni direktor kitajskega inštituta za raziskave o izletniškem turizmu Wolfgang Georg Arlt je za CNN dejal, da so se sicer kitajske turistične navade po pandemiji nekoliko spremenile. Kot trdi, si kitajski turisti, ki se letos odpravljajo v tujino, želijo predvsem novih doživetij, a po razumnih cenah.

Premožnejši turisti bodo še naprej potovali, ne le zaradi prostega časa, temveč bodo na teh potovanjih želeli izkoristiti čas tudi za ostale dejavnosti, kot so poslovne, zdravstvene, izobraževalne in družinske. “Prišlo je do spremembe, saj ljudje iščejo vrednost za denar,” je poudaril Arlt.

Države jugovzhodne Azije tekmujejo za kitajske turiste

Kitajska je bila nekoč največji vir turistov na Tajsko, leta 2019 se je v to jugovzhodno azijsko državo odpravilo skoraj 11 milijonov Kitajcev, kar je predstavljalo več kot četrtino mednarodnih prihodov. A pandemija covida-19 je situacijo močno spremenila. Letos je Tajsko med 1. januarjem in 10. septembrom obiskalo le 2,2 milijona kitajskih turistov.

kitajska praznik
Profimedia

Države jugovzhodne Azije so po izpadu turističnih dohodkov zaradi pandemije upale na ponovni zagon mednarodnega turizma, predvsem na prihod kitajskih gostov. A oblasti v Pekingu so se šele v začetku letošnjega leta odločile za razrahljanje omejitev mednarodnih potovanj. Države jugovzhodne Azije, ki računajo na povečanje prihodkov s strani kitajskih turistov, pa bodo vendarle morale zmanjšati svoja pričakovanja in se pripraviti na daljšo pot okrevanja turizma, saj se kitajsko gospodarstvo počasi postavlja na svoje noge. Poleg tega se Kitajska sooča še z visoko stopnjo brezposelnosti in šibkega juana.

“V regiji se konkurenca za privabljanje kitajskih turistov med vsemi državami zelo zaostruje,” je za CNN dejal Gary Bowerman, strokovnjak s področja turističnih raziskav in trženja. Po njegovem mnenju bo sprostitev potovalnih ukrepov močno vplivala tudi na potovalne navade Kitajcev med božičnimi in novoletnimi prazniki. Dodal je še, da Kitajska potovalna industrija doživlja “prehodno obdobje”, saj so se po pandemiji sprostili potovalni trendi in razpoloženje, hkrati pa vse več kitajskih potrošnikov išče drugačna doživetja, ki vključuje manjši proračun kot nekoč.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje