Putin v Rusiji uvaja popolno cenzuro, blokiral je tudi Facebook in Twitter

Svet 04. Mar. 202222:00 > 23:20
Delite:
Twitter, Facebook, YouTube
Foto: REUTERS

Deveti dan invazije Rusije na Ukrajino je ruski predsednik Vladimir Putin začel ugašati in izklapljati medije, ki niso pod njegovim vplivom, celo Facebook in Twitter. Ugasnil naj bi tudi dostop do platforme YouTube, vendar še ni uradne potrditve informacije. Danes je v veljavo stopil tudi zakon, po katerem 15 let zaporne kazni grozi vsakomur, ki po oceni ruskih oblasti širi lažne novice.

Še preden je Vladimir Putin podpisal zakon, po katerem za kršitelje predvideva do 15 let zapora, je njegov regulator za spletni nadzor Roskomnadzor blokiral dostop do omrežja Facebook in kasneje tudi do Twitterja. V večernih urah so se v Rusiji pojavile še informacije, da so težave tudi do dostopanja do platforme YouTube. Kot kaže, želi Putin Rusijo in Ruse odrezati od informacij, ki niso pod njegovim nadzorom. Že dopoldan so omejili dostop do BBC, Deutsche Welle, Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty in skupino ruskih neodvisnih preiskovalnih novinarjev Meduza.

Novi zakon, po katerih grozi kršiteljem do 15 let zapora, je hitro sprožil tudi prve reakcije med mediji. Ruski častnik Novo Gazeto je prisili v to, da je s svoje spletne strani začel odstranjevati vsebine o ruski invaziji na Ukrajino. “Dragi prijatelji, vojaška cenzura v Rusiji je hitro prešla od groženj z blokado in zaprtjem medijev na grožnje s kazenskim pregonom novinarjev in državljanov, ki širijo informacije o vojaških dejanjih, ki so drugačne od sporočil za javnost obrambnega ministrstva,” so zapisali v časniku, katerega glavni urednik Dmitrij Muratov je lani prejel Nobelovo nagrado za mir. Dodali so, da bodo še vedno poročali o posledicah, s katerimi se sooča Rusija.

Spremembe so uvedli tudi nekateri svetovni mediji. BBC je sporočil, da iz Rusije začasno umika svoje novinarje. “Ne preostane nam drugega, kot da začasno prekinemo delo vseh novinarjev BBC News in njihovega podpornega osebja v Ruski federaciji, dokler ne ocenimo vseh posledic tega neželenega dogodka,” je povedal direktor BBC Tim Davie. Poudaril je, da je najpomembnejša varnost zaposlenih, zato jih ne želi izpostavljati tveganju kazenskega pregona samo zato, ker opravljajo svoje delo.

Avstrijska javna radiotelevizija ORF je danes iz Rusije odpoklicala dopisnico Miriam Belle, v Moskvi pa bosta ostala vodja dopisništva Paul Krisai in Carola Schneider.

Na drugi strani so med številnimi sankcijami Evrope in celotne mednarodne skupnosti, predvsem ekonomskimi, omejitve doletele tudi ruske medije. EU je prepovedal oddajanje vsebin na evropskih tleh ruskima državnima medijema RT (Russia Today) in Sputnik. “Kremelj kot orodje v napadu na Ukrajino uporablja sistematično manipuliranje z informacijami in dezinformacije. To predstavlja tudi pomembno in neposredno grožnjo javnemu redu in varnosti EU,« je odločitev komentiral visoki zunanjepolitični predstavnik Josep Borell. Po njegovih besedah je to pomemben korak proti manipulacijski operaciji ruskega predsednika Putina.

Rusiji naklonjena Srbija je sicer danes znova omogočila RT in Sputnik. Srbski državni operater Telekom Srbija v svojo programsko shemo vrnil omenjena medija, sledile pa so mu še njegove podružnice v Bosni in Hercegovini in Črni gori. Ta odločitev ni mogla biti sprejeta brez Vučićevega soglasja, pišejo mediji na Balkanu, Srbija pa je tudi med redkimi državami, ki po agresiji na Ukrajino zoper Rusijo niso uvedle sankcij.

Komentari

Vaš komentar