Slovensko podjetje razvilo veganska rebrca in vse prodalo v le nekaj minutah

Gospodarstvo 10. Sep 202309:59 28 komentarjev
Slovenski Juicy Marbles razvil veganska rebrca in vse prodal v le nekaj minutah
Bevo/FACEBOOK

Slovensko zagonsko podjetje Bevo je med svoje izdelke pod blagovno znamko Juicy Marbles dodalo še veganska rebrca. Po začetku prodaje so brez zaloge ostali že po nekaj minutah, je za N1 povedal direktor Tilen Travnik in obenem napovedal prihod novega izdelka.

Štiri leta staro podjetje Bevo, ki stoji za blagovno znamko veganskih proizvodov Juicy Marbles, je pred dvema tednoma na svoji spletni strani začelo prodajati veganska rebrca, pri katerih je mogoče pojesti tudi kosti.

Pričakovanje je bilo veliko, o čemer priča podatek, da so kupci zalogo rebrc razgrabili v le nekaj minutah.

Kakšen je bil obseg razprodane zaloge, v podjetju ne razkrivajo, pojasnjujejo pa, da so na evropskem trgu celotno dnevno proizvodnjo prodali v slabe pol ure. Navdušenje je bilo še večje v ZDA, kjer so v eni minuti zabeležili kar šestdeset nakupov, torej en nakup na sekundo. Zaloga je čez Atlantik pošla v pičlih štirih minutah.

Slavospev izdelkom, ki jih proizvaja slovensko podjetje, je že lani spisal CNN, rebrca pa je letos napovedal še The Guardian.

Preberite tudi članek: Kaj bomo jedli v prihodnosti: granola iz čričkov in meso iz laboratorija, ki smo ga pred časom objavili v rubriki Poglobljeno.

Slovenski Juicy Marbles razvil veganska rebrca in vse prodal v le nekaj minutah
Bevo/FACEBOOK

Cena rebrc se bo še znižala

Zagonsko podjetje iz Domžal zdaj zbira odzive tistih, ki so rebrca kupili. Po besedah direktorja in soustanovitelja Tilna Travnika so prvi komentarji dobri: “Nekaj dni je trajalo, da so ljudje dobili svoja naročila. Pošiljali smo jih namreč po pošti oziroma kurirjih. Zdaj zbiramo prve odzive, ki so zelo dobri.”

Prvi kupci so, tako Travnik, že v osnovi navdušeni nad veganskimi proizvodi, zato v tej fazi večjih razlik med komentarji z različnih trgov ne pričakuje, bodo pa v prihodnje verjetno spremenili ceno. “Cena ni bila realna. To, kar je bilo na spletu, je ‘huda’ cena, ker je naša proizvodna zmogljivost majhna. Ampak upamo, da se bomo hitro približali obstoječim produktom.”

Cena za 500 gramov rebrc, ki so namenjene za dve do tri osebe, se je gibala med 55 in 60 evri.

Rebrca, ki so pripravljena v petnajstih minutah, temeljijo na rastlinskih surovinah, pri čemer četrtino pomenijo sojine beljakovine. Iz teh so narejene tudi užitne kosti, ki so obdelane drugače, je razlagal Travnik. “Namesto da ustvarjamo vlakna in govorimo o maščobah, jih le na poseben način posušimo.”

Z regulatorji nimaš težav, če si znotraj okvirov

In kako se podjetje, ki na police daje inovativno hrano, sooča z regulacijami? Travnik je dejal, da večjih težav ni, dokler se giblješ v območju poznanih surovin. V tem primeru ni razlik niti med regulatorji v EU in ZDA. “Za kakovost in varnost hrane si odgovoren sam, odobritve regulatorjev pa ne potrebuješ. Če greš med tako imenovane novel hrane – torej surovine, ki so nove, tam pa je razlika. So področja, kjer je Evropa bolj prilagodljiva, na primer pri uporabi novih mikroorganizmov, in so področja, kjer je ZDA bolj prilagodljiva, denimo pri uporabi gensko spremenjenih organizmov.”

Slovenski Juicy Marbles razvil veganska rebrca in vse prodal v le nekaj minutah
Bevo/FACEBOOK

Domžalski proizvajalec veganskih rebrc je že pred zadnjo novostjo prodajal rastlinske zrezke, ki so imitirali teksturo govejega mesa. Ti so na voljo prek spleta in v nekaterih trgovinah.

Z razvojem tako veganskih produktov kot tudi proizvodne tehnologije se v Bevu ukvarja približno pet razvojnikov, njihovi stroški pa so primerljivi s stroški marketinga.

Skupno zaposlujejo štirideset ljudi, od tega polovico v proizvodnji. Večina zaposlenih dela v Sloveniji, v tujini so dejavni le prodajniki, je navedel Travnik in dodal, da težav s pomanjkanjem kadra nimajo.

Po letih izgube v pričakovanju dobička

Slovenski poslovni izkazi razkrivajo, da so lastniki blagovne znamke Juicy Marbles lani ustvarili 1,4 milijona evrov prihodkov, pri čemer je Travnik poudaril, da rezultati niso konsolidirani s poslovanjem v tujini. Poslovni izid kljub temu kaže osnovno sliko podjetja, je dodal in napovedal, da bodo letos prihodke povečali za trikrat.

V letu 2022 so ustvarili tudi 855 tisoč evrov čiste izgube. Bevo posluje v rdečih številkah že od ustanovitve leta 2019, a zatrjujejo, da so blizu dobičkonosnosti.

Čeprav jim letos kaže dobro, je vredno omeniti, da je njihova panoga v krču.

V začetku avgusta je denimo eden od pionirjev v branži Beyond Meat poročal o tretjinskem padcu prodaje, čemur je sledil pogrom cene delnice tega ameriškega proizvajalca – v primerjavi z najvišjo vrednostjo iz leta 2019 je cena padla kar za 90 odstotkov. Še pred tem sta v začetku leta morala vrata zapreti britanska specialista za veganske proizvode Meatless Farm in Plant & Bean.

Slovenski Juicy Marbles razvil veganska rebrca in vse prodal v le nekaj minutah
Bevo/FACEBOOK

Panogo so zapustili tudi investitorji, a Tilen Travnik je izpostavil, da zgodba vendarle ni črno-bela. “Upad naložb gre najbolj pripisati dejstvu, da so investitorji, ki so vložili v najbolj zveneča imena, pričakovali prihodke in profitabilnost, ki so primerni za IT-podjetja. To je v branži fizičnih produktov težje in naredili so napačne kalkulacije,” je prepričan.

Nov proizvod že prihodnje leto

Kljub slabšim razmeram na finančnih trgih v Bevu ugotavljajo, da se število kupljenih veganskih izdelkov povečuje, medtem ko se količina denarja, ki ga kupci namenijo za takšne izdelke, manjša. Travnik to spremembo v prvi vrsti pripisuje cenejšim trgovinskim blagovnim znamkam, ki močno zaostrujejo konkurenco. Tako imenovane veganske police so v diskontih vsak teden za nekaj centimetrov širše, je poudaril in obenem opozoril na vse večjo ponudbo nizkokakovostnih izdelkov.

Odnosi z vlagatelji se zdaj vendarle izboljšujejo. “Sploh zadnjih 12 do 18 mesecev smo lahko izrazito čutili odmik investitorjev, a je zdaj malo boljše – investitorji se znova pogovarjajo. Sicer so se številke vlaganja spustile nazaj na raven leta 2021, ampak so vseeno višje, kot so bile,” je še dodal direktor Beva.

Travnik je optimističen, da prihodnje leto ob pravih pogojih v njihovo podjetje prihaja tudi nova velika finančna injekcija. V začetku leta 2024 pa načrtujejo tudi nov izdelek, ki ga zaradi konkurence še ne želijo razkriti. Napovedujejo le, da se podjetja v njihovi industriji pomikajo iz obdobja statičnih arom, ki jih že dodajajo proizvodu, v aktivne arome, ki se tvorijo med pripravo hrane.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in X

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje