Izdelali so prototip električno gnane Lade

Magazin 13. Avg 202209:45 0 komentarjev
Lada e-LArgus
AvtoVaz

V tovarni AvtoVAz, kjer izdelujejo Ladine modele, so predstavili prototip električno gnanega modela, ki pa ni čisto ruski.

Rusi so, potem ko so se v Renaultu odločili tam ustaviti vse svoje aktivnosti, tako rekoč zastonj dobili Renaultov večinski delež v AvtoVazu. Sčasoma so sicer zagnali proizvodnjo, vendar imajo v tovarni menda kup težav z dobavo komponent in delov zaradi zahodnih sankcij, ki so posledica napada na Ukrajino.

Novi model? Ali le konverzija …

Toda pri AvtoVAzu so kljub temu optimistično predstavili prototip njihovega prvega električnega avtomobila, ki pa je še na začetku življenja, saj bodo drugo leto začeli s testnimi vožnjami voznih prototipov. Morebitne proizvodnje tako ni pričakovati pred 2024. Lada e-Largus, kot se imenuje prototip, je nastajala na osnovi že davno ”preminulega” modela Dacia Logan MCV, ki datira iz leta 2004. In mu je tudi na las podoben. Ruski inženirji so mu gradili električni motor in pogonsko elektroniko, ki ima mesto tam, kjer je bil pri originalu termični motor – torej spredaj. Baterija pa je nameščena v dnu, v osrednjem tunelu in pod nogami potnikov zadaj. Podatkov o zmogljivosti baterije še ni, bo pa mogoče hitro polnjenje s priključkom CCS  (Combined Charging System) za enosmerni tok. Na voljo naj bi bili obe karoserijski različici – potniška in zaprta, dostavna.

Lada Largus
AvtoVaz

400 km dosega. Sanje ali resničnost?

Zaenkrat ni znano prav veliko več, le to, da bi lahko tak Largus (model s termičnim motorjem je v prodaji dve leti) zmogel do 400 km dosega. Kar je glede na tehnologijo, ki verjetno ni najsodobnejša, in konverzijo iz starega modela s termičnim motorjem vendarle malce preveč obetavno. Toda ruskim inženirjem se ne mudi, saj povpraševanja po e-avtomobilih v Rusiji zagotovo ni, sploh glede na slabo stanje polnilne infrastrukture. Verjetno pa špekulirajo tudi s tem, da naj bi se vojna končno končala, sankcije pa naj bi postopoma ukinili. Kar bi jim omogočilo dostop do sodobnejše tehnologije in seveda možnost izvoza. Nedvomno pa bi bil lahko tak model cenovno zelo zanimiv v EU.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!