Kaj se zgodi s telesom, če hodite 60 minut na dan?

Magazin 18. Sep 202211:27
Delite:
Hoja
Foto: PROFIMEDIA

Hoja je odlična telovadba. Koristna je za zdravje in pomaga pri hujšanju.

Marsikomu hoja ne pomeni dovolj učinkovite vadbe v primerjavi z drugimi oblikami. A je lahko zelo koristna. Pojasnjujemo, kaj se bo zgodilo z vašim telesom, če bo 60 minut hoje na dan postalo del vaše rutine.

Poraba kalorij

Hoja je privlačna dejavnost za mnoge, saj je zelo enostavna. Število porabljenih kalorij pri hoji je odvisno od številnih dejavnikov, predvsem od teže in hitrosti hoje.

Nekaj primerov: Oseba, ki ima 55 kg in hodi s povprečno hitrostjo 4,8 km/h v eni uri, bo porabila 808 kJ (193 kcal). Pri enaki hitrosti bo oseba, ki ima 68 kg, porabila 996 kJ (238 kcal). Pri hitrosti 5,6 km/h bi porabili 992 kJ (237 kcal) oziroma 1.222 kJ (292 kcal)  v eni uri, če pa pospešita hitrost na 6,4 km/h, bosta osebi porabili 1.151 kJ (275 kcal) oziroma 1.423 kJ (340 kcal).

Povprečna hitrost hoje je 4,8 km/h, in hitreje kot hodite in težji kot ste, več kalorij boste porabili. Drugi dejavniki, ki bodo vplivali na porabo kalorij, so teren, temperatura zraka ter vaša starost in spol.

Izguba teže

Enourna hoja na dan vam bo pomagala porabiti kalorije in posledično shujšati. V manjši raziskavi, ki so jo izvedli na 11 ženskah s povprečno težo, je vsaka po šestih mesecih hitre hoje v povprečju izgubila 7,7 kilograma ali 10 odstotkov svoje začetne telesne teže. Postopoma so povečevale hitrost in čas hoje, a dokler niso dosegle 30 minut hoje, je bila izguba teže minimalna, kar kaže, da bi lahko čas hoje povezovali z izgubo teže.

Prehrana

Hoja bo veliko bolj učinkovita, če jo kombinirate z zdravo prehrano.

Koliko kilogramov lahko shujšate, če hodite eno uro na dan?

Da bi človek shujšal, mora zaužiti manj kalorij, kot jih porabi. Približno pol kilograma telesne mase ustreza 14.653 kJ (3.500 kcal). Zmanjšanje dnevnega vnosa za 2.093 kJ (500 kcal) je primerno za večino ljudi, ki želijo shujšati. Z enourno hojo na dan lahko porabite kalorije, postopoma pa lahko zmanjšujete tudi njihov vnos.

Teh 500 kcal manj na dan lahko povzroči izgubo od 0,2 do 0,9 kilograma na teden, piše Healthline.

Ne smemo pozabiti, da je hoja povezana tudi s številnimi drugimi koristmi za zdravje poleg izgube teže, vključno z izboljšanjem razpoloženja in kakovosti življenja ter zmanjšanjem tveganja za bolezni srca in sladkorno bolezen.

Kako začeti

To preprosto vajo zlahka vključite v svojo dnevno rutino. Če ste začetnik, je pomembno, da začnete počasi, nato pa postopoma stopnjujete tempo in čas hoje. Korak za korakom in dosegli boste uro na dan, zahvaljujoč kateri boste vzdrževali želeno težo in ohranjali zdravje. Pri opremi so najpomembnejši udobni športni copati.

Da vam ne bo dolgčas, kar se pogosto zgodi pri kakršnikoli obliki aktivnosti, redno spreminjajte pot, imejte družbo, poslušajte glasbo, nagradite se za uspeh … Če želite shujšati, ne pozabite, da morate povečati intenzivnost hoje, da boste porabili čim več kalorij. Sčasoma lahko v rokah nosite tudi uteži. Skratka, hoja je odlična oblika vadbe. Idealna je za začetnike, pa tudi za vse ostale. Pri izgubi kilogramov pa vam bo pomagala že ura hoje na dan, piše Dnevnik.hr.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar