Kaj se zgodi z vašim telesom, ko več hodite

Magazin 23. Feb 202216:45
Hoja
Foto: Profimedia

Hoja pristaja vsem življenjskim stilom in velja za eno najučinkovitejših oblik vadbe. Ne glede na to, ali se podate na sprehod v bližnji park, izberete zahtevnejšo gorsko pot ali hodite na tekalni stezi – pripomore lahko, da boste živeli bolj zdravo in uravnoteženo. Kaj pa se zgodi, ko postanete reden sprehajalec, preverite v nadaljevanju.

1. Hoja je neposredno povezana z večjo ustvarjalnostjo

Študija, ki so jo izvedli na univerzi v Gradcu, je pokazala, da je hoja neposredno povezana z večjo ustvarjalnostjo. Še ena raziskava, objavljena na strani APA PsycNet, pa pravi, da je redna hoja povezana z ustvarjanjem uspešnih inovacij.

2. Vsakodnevni sprehodi so pomembni tudi za zdrave in močne kosti

Kost je živo tkivo – nenehno se spreminja in prilagaja obremenitvam. “In kosti postanejo močnejše z vadbo,” pišejo raziskovalci. “Pri hoji noge nosijo težo celotnega telesa, tako se krepijo tudi kosti.”

Če bi radi povečali učinke hoje, strokovnjaki predlagajo, da spreminjate tempo hoje, izbirate različne terene in spreminjate način hoje (vključite denimo hojo vstran ali hojo nazaj). Seveda to počnite varno. Poskusite lahko z različnimi intervali. Na primer: 30 sekund hodite vstran v eno stran, nato še v drugo, nato 30 sekund hodite vzvratno, nato 30 sekund hodite po prstih in 30 sekund po petah.

3. Z rednim sprehajanjem boste poskrbeli za več energije

Gibanje pospeši utrip, požene kri po žilah in telo oskrbi z endorfini, ki poskrbijo za občutek zadovoljstva – rezultat pa je, da imate več energije. Da bi dosegli takšen učinek, vam ni treba hoditi ure in ure. Raziskava univerze Georgia je pokazala, da je dovolj že 20-minutni sprehod trikrat na teden.

4. Poskrbeli boste za zdravo raven krvnega sladkorja

Še zlasti če se boste na sprehod odpravili takoj po obroku.

Glede na študijo, v kateri so sodelovali bolniki z sladkorno boleznijo tipa 2, je že 10-minutni sprehod po obroku pomagal znižati raven krvnega sladkorja.

5. Zaščitili boste srce

Študija, objavljena v reviji British Journal of Sports Medicine, v kateri je sodelovalo več kot 50.000 posameznikov, ki so redno hodili, je pokazala, da je hitra hoja neposredno povezana z veliko nižjim tveganjem za bolezni srca in zgodnjo smrt. To se je še zlasti pokazalo pri udeležencih, starejših od 60 let, kjer so ugotovili kar 53 % znižanje tveganja za smrt zaradi bolezni srca.

Velika študija, objavljena v reviji The American Journal of Clinical Nutrition, pa je pokazala, da bi lahko 20-minutna hitra hoja vsak dan zmanjšala tveganje za smrt za več kot 30 %.

Komentari

Vaš komentar