Test pnevmatik 2021: katere zimske gume so najboljše

Slovenija 30. Sep 202109:03 > 10. Okt 2021 19:49 2 komentarja

Test pnevmatik oziroma test zimskih gum, ki so ga s partnerji naredili na AMZS, nam je lahko v veliko pomoč pri odločanju, katere zimske gume naj kupimo. Na AMZS so preizkusili 34 pnevmatik dimenzij 195/65 R15 in dimenzij 225/50 R17. Rok za zamenjavo letnih za zimske gume je 15. november.

Test pnevmatik je v povprečju pokazal zelo zadovoljive rezultate, a na AMZS opozarjajo tudi na dve pnevmatiki s slabostmi, zaradi katerih odsvetujejo njun nakup, in sicer pri dimenziji 225/50 R17 (več v spodnjih tabelah).

Test pnevmatik poteka tako, da preizkuševalci temeljito preizkusijo lastnosti zimskih gum na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, ugotavljajo pa tudi glasnost, preverijo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerijo porabo goriva.

Kot so zapisali, so si ta merila pogosto v nasprotju. “Zaradi fizikalnih in kemičnih lastnosti so pnevmatike, ki se odlično odrežejo pri enem merilu, pogosto slabše pri drugem,” kaže test pnevmatik.

Test pnevmatik 195/65 R15 T: katere gume so dobile najvišje ocene (kliknite za povečavo tabele)

Test pnevmatik 195 55 R 15 zimske gume
AMZS

Test pnevmatik195/65 R15 T: štiri zelo dobre

15-palčne pnevmatike so še vedno v povprečju najbolje prodajane zimske pnevmatike na evropskem trgu, čeprav gre trend v smeri večjih premerov, pravijo na AMZS. Najbolj so te pnevmatike razširjene v razredu majhnih avtomobilov in pri avtomobilih nižjega srednjega razreda, kamor na primer spadajo VW golf, opel astra ali hyundai i30, še dodajajo.

Test pnevmatik za to dimenzijo je pokazal naslednje:
– ena od 16 preizkušenih pnevmatik je dobila oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami,
– štiri pnevmatike so dobile oceno dobro oziroma zelo priporočljivo,
– enajst pnevmatik pa oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo.

Približno dve tretjini preizkušenih pnevmatik nimata nobenih večjih pomanjkljivosti na suhem ali mokrem, brez večjih pomanjkljivosti pa so tudi pri obrabi. Na zasneženi vozni podlagi sta le dve pnevmatiki zgrešili oceno dobro, na ledu in pri porabi goriva pa so prav vse preizkušene pnevmatike v tej dimenziji dobile oceno dobro, so še zapisali.

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami (dimenzija 195/65 R15 T):
– najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi v 42,4 metra, najslabša pa v 45,8 metra,
– razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem asfaltu od 80 km/h do zaustavitve je kar 8,4 metra,
– najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 95,8 km/h, najslabša pa pri 79,8 km/h,
– najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 73,6 sekunde, najslabša pa v 77,9 sekunde,
– z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 34.390 km, z najslabšo pa le 21.840 km,
– z najbolj varčno pnevmatiko porabimo 3 decilitre goriva manj na 100 km kot z najmanj varčno,
– najvišjo oceno so dobile pnevmatike Dunlop Winter Response 2.

>> KLIKNITE ZA ZADNJE NOVICE

Test pnevmatik 225/50 R17 V: katere gume so dobile najvišje ocene (kliknite za povečavo tabele)

Test pnevmatik 225 50 R 17 zimske gume
AMZS

Test pnevmatik 225/50 R17 V: nakup dveh odsvetujejo

17-palčne pnevmatike širine 225 mm in preseka 50 najdemo na številnih avtomobilih nižjega srednjega avtomobilskega razreda, kakršni so audi A4, BMW serije 3 ali VW passat, pogosto pa so s pnevmatikami te dimenzije opremljeni tudi cestni terenci in križanci, so zapisali na AMZS.

Test pnevmatik za to dimenzijo je pokazal naslednje:
– od 18 preizkušenih pnevmatik so tri dobile skupno oceno dobro,
– kar 13 pnevmatik je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo.

Če ne bi dve pnevmatiki dobili ocene slabo oziroma ni priporočljivo, kar pomeni, da odsvetujemo njun nakup, bi bilo povprečje ocen letos preskušenih pnevmatik v tej dimenziji zelo visoko, dodajajo.

Kaj pomenijo razlike med pnevmatikami (dimenzija 225/50 R17 V):
najboljša pnevmatika se na suhem asfaltu pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve ustavi v 42 metrih, najslabša pa v 46,5 metra,
razlika med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri zaviranju na mokrem asfaltu od 80 km/h do zaustavitve je kar 10,8 metra,
najboljša pnevmatika vzdolžno splava na mokri cesti pri 80,4 km/h, najslabša pa pri 60 km/h,
najboljša pnevmatika je testno progo na zasneženi cesti odpeljala v 74,1 sekunde, najslabša pa v 104,4 sekunde,
z najboljšo pnevmatiko lahko prevozimo 42.700 km, z najslabšo pa le 23.100 km,
z najbolj varčno pnevmatiko porabimo na 100 km 4 decilitre manj goriva kot z najmanj varčno,
– najvišjo oceno so dobile pnevmatike Dunlop Winter Sport 5.

Najboljša ocena naj ne bo edino merilo

A kot poudarjajo na AMZS, naj najboljša skupna ocena ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi. “Pnevmatike izberite glede na svoje potrebe in navade; če se pogosto vozite po zasneženih cestah, se ozrite po pnevmatikah, ki so dobre na snegu, če pa zimo prevozite na očiščenih avtocestah in hitrih cestah, so za vas primernejše pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in na suhem,” so zapisali na AMZS, kjer v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in nekaterimi drugimi organizacijami vsako leto izvedejo test zimskih in letnih pnevmatik.

Kakšni so kriteriji za test zimskih gum

Test zimskih gum 2021
AMZS

Preberite tudi članek: Poslej ne boste nikoli več v zadregi na bencinski črpalki.

Morda vas zanima tudi:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje