Druga cev hrvaškega predora, ki bo tudi Slovencem skrajšala pot na morje

Svet 18. Sep 202309:52 > 15:16 4 komentarji
Predor Učka
Wikipedia

Na Hrvaškem so slavnostno odprli drugo cev predora Učka, ki povezuje Kvarner in Istro. Ta bo poskrbela za večjo varnost, omogočila pa bo tudi veliko večjo pretočnost na prometno zelo obremenjenem delu hrvaškega avtocestnega omrežja.

Po več kot dveh letih del na Hrvaškem so danes slavnostno odprli drugo cev predora Učka. Na slovesnosti je bil tudi premierja Andreja Plenkovića in predsednika sabora Gordana Jandrokovića. Po poročanju Dnevnik.hr je cev sicer prebita, a se dela nadaljujejo, skozi predor pa se bo mogoče peljati poleti naslednje leto.

Predor je dolg 5,6 kilometra, projekt pa je vreden okoli 200 milijonov evrov

“Največja pridobitev je varnost, ki je tudi naša prioriteta, seveda pa druga cev prinaša tudi veliko večjo pretočnost vozil. Vemo, da živimo v centralizirani državi in da mora veliko ljudi vsak dan v Zagreb. Zdaj bo pot veliko krajša in veliko varnejša,” je dejal načelnik Istrske županije Boris Miletić.

Načelnik Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina je poudaril, da bo z drugo cevjo predora Učka istrski ipsilon vključen v prometno omrežje Hrvaške in Evropske unije ter da bo “predstavljal zahodni del jadransko-jonske zgodbe”.

Varnost predora Učka je bila doslej ocenjena kot zelo slaba. Leta 2020 je zveza ADAC izvedla preskus 16 predorov v Evropi in Učki podelila nezadostno oceno. Kritike so obsegale preveliko razdaljo med odstavnimi nišami, pomanjkanje zasilnih izhodov in zunanjega dostopa za reševalce ter različno število prometnih pasov pred predorom in v njem.

Istrski ipsilon je izjemno pomemben za turizem na severu Hrvaške. Po njem se dnevno pelje več kot 10.000 vozil, poleti pa se ta številka povzpne tudi na več kot 26.000. Ta del cestnega omrežja je ključen za promet iz Istre proti Reki, pa tudi iz notranjosti Hrvaške. Predor je poznan tudi številnim slovenskim turistom, ki se odpravljajo na morje na Hrvaško.

A kot poudarjajo hrvaški mediji, še ena cev brez prenove odseka do občine Matulji ne pomeni veliko. Za odsek od Učke do Matulj je pogodba že podpisana, dela pa so se začela. S tem bo hitra cesta, na kateri se je lani zgodilo 54 prometnih nesreč, kmalu pozabljena.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje