Zaradi otroka opero prestavili na zgodnejšo uro, ministrstvo izjem ne dovoli

Kultura 05. Mar 202405:25 10 komentarjev
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

V ljubljanski operi so morali prestaviti predstavo Madama Butterfly na zgodnejšo uro, ker v njej igra otrok. V operi so za N1 pojasnili, da jih omejuje zakon o delovnih razmerjih, ki določa, da otroci, mlajši od 15 let, po 20. uri ne smejo delati. Bi Slovenija res lahko implementirala evropsko direktivo, ki bi to omilila, a tega še ni storila?

Slovensko narodno gledališče Opera in balet Ljubljana je februarja na spletni strani objavilo novico, da morajo predstavo Madama Butterfly, v kateri igra mladoletni otrok, zaradi zakona o delovnih razmerjih prestaviti na zgodnejšo uro. Namesto po 19. uri jo zdaj uprizarjajo ob 17.30.

Novica, ki so jo na spletni strani ljubljanske opere objavili že sredi februarja, je zdaj zakrožila tudi na družbenem omrežju X, kjer je med uporabniki naletela na večinsko neodobravanje.

Bi morala država za prireditveni sektor vpeljati izjeme? Kaj je razlog za nov termin, smo vprašali ljubljansko opero.

Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Direktor Hribernik: “Če bi to storili, bi bili v prekršku”

Umetniški direktor opere Marko Hribernik je za N1 pojasnil, da so prav to težavo skušali rešiti že na ravni Evropske unije z direktivami, “a teh pri nas še niso implementirali”. “Če bi bil otrok, mlajši od 15 let, na odru po 20. uri, bi bilo to nezakonito,” je dejal. Poudaril je, da so že večkrat kontaktirali pristojni ministrstvo za delo in ministrstvo za kulturo.

“Od njih smo dobili zelo jasno, eksplicitno razlago, da tega ne smemo. Če bi to storili, bi bili v prekršku,” je dejal.

V 211. členu zakona o delovnih razmerjih je opredeljeno, da je delo otrok, mlajših od 15 let, prepovedano z izjemo snemanja filmov in izvajanja drugih del s področja kulturne, umetniške, športne in oglaševalske dejavnosti. Kot je razvidno iz 212. člena, pa je otrokom v vsakem primeru prepovedano opravljati nočno delo med osmo uro zvečer in šesto zjutraj.

Umetniški direktor ocenjuje, da ne gre le za težavo v operi, temveč v celotnem prireditvenem sektorju. V vsaj 50 od 100 najboljših oper po njegovi oceni nastopajo mladoletniki. Tudi zato ocenjuje, da bi ministrstvi na tem področju morali storiti korak naprej s podzakonskimi akti, ki bi dovoljevali izjeme. Poudarja, da si bodo tudi vnaprej prizadevali za rešitev te težave.

Z dodatnimi vprašanji smo se obrnili na ministrstvo za kulturo in ministrstvo za delo. Njihova pojasnila bomo objavili, ko jih prejmemo.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje