V Kopru bi obstoječo železniško progo z Divačo preuredili v kolesarsko stezo

Slovenija 08. Apr 202421:21 1 komentar
drugi tir
Žiga Živulović jr./BOBO

Na koprski občini so zadovoljni z napovedmi o začetku gradnje vzporednega tira po novi trasi železnice Koper-Divača, nimajo pa zadostnih zagotovil o umiku obstoječe proge, je po današnjem sestanku s primorskimi poslanci v Kopru dejal župan Aleš Bržan. Skupina poslancev je danes vložila pobudo za preureditev železnice v kolesarsko stezo.

Člani županove komisije za spremljanje gradnje drugega tira Koper-Divača ter poslanci Tamara Kozlovič, Robert Janev, Aleksander Prosen Kralj, Andreja Živic in Felice Žiža so izrazili pričakovanje, da se bo gradnja dodatnega tira nove proge med Koprom in Divačo začela čim prej, najkasneje v začetku leta 2026. To letnico je ob odprtju viadukta Vinjan navedla ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Koprski župan Aleš Bržan je dejal, da bi bila v tem primeru popolna dvotirnost lahko zagotovljena leta 2030. Priznal pa je, da je pri tem še veliko neznank, še posebej nepredvidljiv se mu zdi postopek čezmejne presoje vplivov na okolje.

Županova komisija opozarja, da v primeru začetka gradnje v letu 2026 izvajalcem ne bi bilo treba prekiniti dela, to pa bi prineslo znatne prihranke pri organizaciji gradbišč. Da bi se to zgodilo, mora ministrstvo za naravne vire in prostor predložiti državni lokacijski načrt vladi v sprejem najkasneje oktobra letos, ocenjujejo v komisiji, ki ji predseduje Jadran Bajec. Poslanci so podprli prizadevanja za pohitritev postopkov.

Udeleženci sestanka so se zavzeli tudi za to, da bi v lokacijski načrt vključili tudi ukinitev obstoječe proge na odseku med Dekani in Prešnico, je povedal Bržan. Do zdaj namreč te namere ne vsebuje noben uradni dokument.

V zvezi s tem je danes devet primorskih poslancev Svobode, SD, Levice in italijanske narodne skupnosti poslalo vladi uradno poslansko pobudo. Predlagajo, da bi tirnice umaknili in uredili kolesarsko pot, je po sestanku povedala poslanka Svobode Kozlovič. “Želimo si, da bo Istra razbremenjena požarne ogroženosti, da bomo lažje dihali, ker vodni vir ne bo ogrožen, in da bomo Istro oplemenitili z dodatnimi turističnimi vsebinami,” je pojasnila. Kot prvi možni rok za uresničitev zamisli je omenila leto 2031.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje