Zastoji na štajerki, gneča na primorki, kolona okoli Ljubljane …

Slovenija 05. Maj 202206:58 > 08:37 0 komentarjev
gneča, avtocesta
Žiga Živulović jr./Bobo

Promet na slovenskih avtocestah se v zadnjih mesecih močno povečuje. Več je tudi tujih voznikov, kar je mogoče pripisati sproščanju ukrepov pri prehajanju državnih meja. Obremenjenost cest se je tako vrnila na raven pred koronsko krizo.

Pandemija covida-19 je močno spremenila potovalne navade Slovencev, saj so mnogi zaradi zajezitvenih ukrepov morali delati od doma. S sproščanjem ukrepov pa je letos na slovenskih avtocestah naraslo število vozil v primerjavi z letoma 2020 in 2021. To je v zadnjem času povsem jasno voznikom, ki se vsak dan vozijo na delo v prestolnico. Če so se v zadnjih dveh letih že navadili, da v službo v Ljubljano denimo iz Maribora lahko pridejo razmeroma hitro, pa se zdaj spet soočajo z zastoji in gnečo na račun več avtomobilov na avtocesti in več prometnih nesreč.

“Promet na naših avtocestah je približno enak, kot je bil leta 2019. Pri tem je delež tovornega prometa nekoliko večji, kar pomeni slabšo pretočnost,” pravijo na Darsu. Poročilo upravljalca državnih avtocest za leto 2021 kaže, da se je promet na avtocesti A1 povečal na vseh odsekih; v letu 2021 približno za 20 odstotkov na leto 2020, glede na leto 2019 pa je bilo še vedno v povprečju za 9 odstotkov manj prometa. Na avtocesti A2 je primerjava prometa med lanskim in predlanskim letom enaka kot na avtocesti A1, v primerjavi z letom 2019 pa je bil za 8 odstotkov manjši.

V primerjavi z letom 2019 je bil padec prometa najmanjši v okolici Ljubljane.

Na Darsu dodajajo, da so prometno najbolj obremenjeni petki po 15. uri, zaradi upočasnjenega prometa ali zastojev na severni in zahodni ljubljanski obvoznici, najhuje pa je na južni obvoznici proti Dolenjski. Dolge kolone vozil so običajne tudi ob petkih popoldne proti Primorski. “Prav tako se že redno pojavljajo zastoji v jutranji konici na štajerski avtocesti od Lukovice do Ljubljane in na sami ljubljanski obvoznici, na ostalih treh vpadnicah pa le občasno,” so še zapisali na Darsu.

Avtocesta
BOBO

Kako namerava Dars razbremeniti obremenjenost avtocestnih vpadnic?

In prav tukaj se pojavlja največ ugibanj, kako bo družba za avtoceste razbremenila avtocestne vpadnice proti Ljubljani. Po Darsovih podatkih za april 2022 je odsek med Domžalami in Šentjakobom na dan povprečno prepeljalo 35.063 vozil, odsek med Brezovico in Vrhniko pa 34.508 vozil. Med letoma 2010 in 2019 se je promet na obeh vpadnicah močno povečal, in sicer za 13 oziroma 19 odstotkov. Že nekaj časa je v Darsovih načrtih gradnja tretjega voznega pasu na vpadnicah proti Ljubljani, s katerim želijo razbremeniti obremenjenost cest v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah.

Po prvotnih načrtih naj bi bila odseka s tremi voznimi pasovi dva, in sicer na primorski avtocesti med Kozarjami in Vrhniko ter na štajerski avtocesti med Domžalami in Zadobrovo. Tretji vozni pas na teh dveh avtocestnih odsekih bi uredili z rekonstrukcijo zdajšnjega odstavnega pasu, cestišče pa bi bilo treba razširiti in utrditi ter dograditi odstavne niše, pospeševalne in zaviralne pasove na priključkih.

Pri Darsu pravijo, da še ni znano, kdaj bodo lahko stekla gradbena dela, saj čakajo na presojo ministrstva za okolje in prostor ter pridobitev okoljevarstvenih soglasij. Zahtevi za presojo sta podali Direkcija RS za vode in Nacionalni inštitut za javno zdravje, saj naj bi del odseka šel skozi vodovarstveno območje, prav tako pa ostaja problem glede hrupa, vibracij in svetlobnega onesnaževanja. Prvotni načrt je sicer predvideval, da bi projekt vzpostavitve tretjega voznega pasu zaživel že do konca letošnjega leta, vrednost celotnega projekta pa se za zdaj giblje med 65 in 85 milijoni evrov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!