Američane bega cenzura: “Zakaj ne smem objaviti fotografije svojih mišic?”

Digitalno 18. Jan 202505:07 0 komentarjev
rednote, tiktok, družbeno omrežje, platforma, omrežje
Foto: PROFIMEDIA

V nedeljo bo v ZDA stopil v veljavo zakon o družbenem omrežju TikTok, ki bo prepovedal njegovo delovanje v ZDA, če ga matično kitajsko podjetje ByteDance do takrat ne bo prodalo. V strahu, da TikToka več ne bo mogoče uporabljati, se številni Američani selijo k alternativnim aplikacijam. Ena od njih je kitajska aplikacija RedNote, ki je zelo podobna TikToku. Mnogi so zelo začudeni, kako stroga pravila moderiranja objav kitajske oblasti predpisujejo družbenim omrežjem.

Kitajsko družbeno omrežje Xiaohongshu, ki je drugod po svetu bolj znano pod imenom RedNote, je v zadnjih dneh iskalo in zaposlovalo ljudi z znanjem in veščinami angleškega jezika. Razlog? Ker se je na tisoče Američanov odločilo ustvariti uporabniške račune na omrežju RedNote zaradi groženj o prepovedi družbenega omrežja TikTok v ZDA.

“Begunci TikToka” je izraz, ki se je prijel uporabnikov, ki so TikTok zamenjali za RedNote. V ZDA bo namreč v nedeljo začel veljati zakon o prepovedi delovanja TikToka, če ga matično kitajsko podjetje ByteDance do takrat ne bo prodalo. Novi uporabniki predstavljajo nov izziv za aplikacijo, ki mora zdaj najti ravnovesje med izpolnjevanjem strogih kitajskih pravil za moderiranje vsebin in zagotavljanjem pozitivne izkušnje za nove uporabnike, ki ne govorijo kitajsko.

Ena od novih uporabnic aplikacije RedNote Heather Roberts, ki je imela na TikToku okoli 32.000 sledilcev, je za CNN dejala, da ji je za zdaj novo družbeno omrežje všeč, drugi uporabniki pa da so prijazni. “Ugotavljam, da Kitajci niso tako zelo drugačni od nas. Ta aplikacija nas resnično združuje, je čudovita stvar,” je dejala.

Nekateri zaradi moderiranja že zapuščajo platformo

A le nekaj dni po začetku uporabe družbenega omrežja RedNote so mnogi uporabniki začeli javno izražati nezadovoljstvo in razočaranje zaradi strogih pravil moderiranja objav, saj ta močno presegajo pravila, ki so jih bili vajeni na drugih družbenih omrežjih. Ob že znani cenzuri nasilnih vsebin, sovražnega govora in pornografije so na kitajskih družbenih omrežjih prepovedani tudi izrazi, ki se izražajo politično občutljivost.

Pravila cenzure določajo kitajske oblasti, njihovo izvajanje pa je na splošno prepuščeno platformam. Te pogosto zaposlujejo velike ekipe moderatorjev za odstranjevanje vsebin, ki kršijo smernice. Ob morebitnem neupoštevanju pravil moderiranja jim namreč grozi začasna ukinitev ali pa celo zaprtje.

Eden od uporabnikov, ki se je na omrežju RedNote opredelil kot nebinarna oseba, je bil cenzuriran, potem ko je objavil vprašanje, ali so homoseksualci dobrodošli na platformi. Kot je dejal za CNN, je bila njegova objava odstranjena v nekaj urah. Naslednji dan je objavil novo objavo, v kateri je zapisal, da bo zaradi cenzure zapustil omrežje, nato pa je bil deležen številnih homofobnih komentarjev.

Neki moški je izrazil razočaranje, da so moderatorji omrežja RedNote cenzurirali njegovo fotografijo, na kateri je poziral brez majice. “Zakaj ne smem objaviti fotografije svojega telesa in izklesanih mišic?” se je vprašal in dodal, da na TikToku in Instagramu nikoli ni imel takšnih težav.

rednote, aplikacija, družbeno omrežje, platforma
Foto: PROFIMEDIA

Ob tem so mu kitajski uporabniki omrežja svetovali, naj na fotografiji zakrije prsne bradavice, saj kitajska družbena omrežja na splošno omejujejo njihovo prikazovanje. Dojemajo jih namreč kot sugestijo na spolnost.

Nekateri uporabniki so opozorili, da so bile njihove objave o japonskem animeju z naslovom My Hero Academia, ki je na Kitajskem cenzuriran od leta 2018 zaradi referenc japonske vojne zgodovine, odstranjene.

RedNote mrzlično išče angleško govoreče moderatorje

Na vprašanje, ali bo Kitajska okrepila pregled in moderiranje vsebin, ki jih nalagajo tuji uporabniki, je tiskovni predstavnik kitajskega zunanjega ministrstva dejal, da je Kitajska vedno podpirala in spodbujala krepitev medsebojnih in kulturnih izmenjav z drugimi državami.

Medtem pa je kitajski državni dnevnik People’s Daily zapisal, da je pritok tujih uporabnikov na kitajsko družbeno omrežje mogoče razumeti kot vedno večjo moč Pekinga. “Nedvomno je to posledica globoke zgodovinske in kulturne akumulacije Kitajske, odprtosti države, prijaznosti ljudi in strpnosti naše družbe,” je še zapisal časnik.

Zaradi navala tujih uporabnikov, ki ne poznajo kitajskih pravil na internetu, se je vodstvo omrežja RedNote odločilo najeti angleško govoreče moderatorje vsebin, ki poznajo zahodno kulturo. Po poročanju kitajskih medijev je podjetje objavilo “nujne oglase za moderatorje”, ki se ukvarjajo s pregledovanjem objave vsebin v angleščini.

RedNote je od začetka tega tedna na prvem mestu Applove trgovine z aplikacijami App Store v ZDA. Čeprav je s 300 milijoni uporabnikov eno največjih kitajskih družbenih omrežij, do zdaj ni pridobilo večje veljave zunaj kitajsko govorečega sveta.

Avtor: Eric Cheung/CNN

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!