Trije razlogi, zakaj je novo Trumpovo družbeno omrežje obsojeno na propad

Svet 23. Okt 202107:092 komentarja
Truth
Foto: Profimedia

Donald Trump se je končno vključil v igro družbenih omrežij.

Po vrsti vzponov in padcev je Donald Trump v sredo zvečer napovedal ustanovitev družbenega omrežja Truth Social, ki se bo “uprl tiraniji tehnoloških velikanov”. Objave se bodo imenovale truthi (resnice) in Trump je “navdušen, da bo kmalu začel deliti svoje misli na omrežju Truth Social in se boriti proti velikim tehnološkim podjetjem”.

Zakaj gre za slabo idejo, ki bo skoraj zagotovo propadla:

1. Twitter že obstaja. Ali poznate aksiom, da vam ni treba odkrivati tople vode? Twitter že obstaja in ima več kot 200 milijonov uporabnikov. Zdi se, da med splošno populacijo ni velike potrebe za še eno spletno mesto za mikro bloganje – čeprav Twitter še zdaleč ni popoln. In še: Trump je 4. maja 2009 objavil svoj prvi tvit (“Ne pozabite gledati Donalda Trumpa v oddaji Late Night z Davidom Lettermanom, ki bo nocoj predstavil seznam desetih najboljših.”). To pomeni, da je potreboval šest let, da je vzpostavil svojo prisotnost na tej platformi, preden jo je začel agresivno uporabljati za predsedniško kandidaturo v letih 2015/2016. Takrat je že imel znan profil z veliko privrženci. Ni začel z ničle. S Truthom pa bo.

2. Konservativni družbeni prostor je prenatrpan (in ne gre mu dobro). Se spomnite, da je bil Parler novi Twitter za konservativce? Po nemirih 6. januarja na Kapitolu (in odločitvi Twitterja, da blokira Trumpove objave), je število prenosov aplikacije za kratek čas naraslo, a kmalu je postala nepomembna. “Po podatkih Sensor Towerja se je prenos Parlerja zmanjšal s 517.000 decembra 2020 na 11.000 junija 2021,” je julija poročal tehnološki portal The Verge. Potem je tu še Gettr, Twitterjev klon, ki ga je predstavil Trumpov sodelavec, Jason Miller. V nekaj dneh po lansiranju so hekerji prevzeli (in objavili) e-poštne naslove 85.000 uporabnikov. “Gettr, najnovejše protrumpovsko družbeno omrežje, je že katastrofalno,” je poročal TechCrunch. Čeprav ima Truth nekaj, česar niti Parler niti Gettr nista imela in ju nimata – Donalda Trumpa – še vedno ni jasno, ali je trg konservativnih družbenih omrežjih dovolj velik, da lahko podpira enega od teh izdelkov, še manj tri.

3. Donald Trump ni več ameriški predsednik. Da ne bo pomote: Trump je še vedno najodmevnejši in najmočnejši igralec v ameriški republikanski politiki. Toda odkar so ga blokirali na Twitterju, Facebooku in YouTubu, se je njegova možnost komuniciranja znatno zmanjšala. Kot je aprila zapisal Philip Bump iz Washington Posta:

“Iskanje Trumpa prek Googla je bilo manjše kot kadarkoli po juniju 2015, prav tako se je skrajšal tudi čas pojavljanja na televiziji. Omrežja so ga objavljala veliko manj, vse do točke, ki je bila dosežena lani, ko je državno pozornost prevzela pandemija. Poleg tega so se povprečne omembe Trumpa marca vrnile na raven novembra 2015.”

Njegov poskus, da bi začel “postpredsedniški” blog z veličastnimi ambicijami, se je junija neslavno končal in za vedno ugasnil. New York Times je junija poročal:

“Trump je bil razočaran, ko je od prijateljev slišal, da ima spletno mesto malo prometa ter da je videti majhen in nepomemben,” pravi oseba, ki pozna njegovo razmišljanje.

“Spletno mesto, ki je stalo nekaj tisoč dolarjev in ga je za Trumpa pripravilo podjetje njegovega nekdanjega vodje kampanje Brada Parscala, naj bi bilo spletno središče za podpornike, ki si lahko ogledajo izjave nekdanjega predsednika in komunicirajo z njim.”

Da bo jasno: nekateri ljudje bodo sledili vsemu, kar naredi Trump. Toda ta skupina ni dovolj velika za zagon uspešnega družbenega omrežja. Niti približno.

Avtor: Chris Cillizza/CNN

Komentari

Vaš komentar