Konec brezplačnih prevozov za upokojence? Oči so zdaj uprte v Alenko Bratušek

Gospodarstvo 23. Sep 202312:34 37 komentarjev
gneča avtobus Arriva
N1/Andreja Lončar

Kaj bo ob zamisli, da bi lahko upokojencem brezplačne medkrajevne avtobusne prevoze začeli zaračunavati, storila Alenka Bratušek? Ne le, da je pred leti to upokojencem uredila prav ona, s tem se je v javnosti velikokrat tudi pohvalila. Ko je še imela svojo stranko, je na upokojenskih temah gradila tudi svojo volilno bazo. A danes svoje stranke nima več in je članica Svobode, od koder prihaja tudi minister, pri katerem pa zdaj kot eno možnosti omenjajo tudi to, da bi medkrajevne avtobusne prevoze vsaj na najbolj obremenjenih linijah upokojencem začeli zaračunavati.

Še dva dni nazaj, v četrtek, se je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek na omrežju X pohvalila, da je brezplačne vozovnice za medkrajevni promet upokojencem leta 2020 uredila prav ona.

Samo dan kasneje, v petek, pa je izbila novica, da na ministrstvu njenega ministrskega kolega Bojana Kumra, kamor to področje zdaj sodi, kot eno od možnosti preigravajo tudi to, da bi začeli upokojencem za medkrajevne avtobusne prevoze po novem zaračunavati.

Razlog je velika gneča na medkrajevnih avtobusih, zlasti tistih, ki vozijo na Obalo in na Bled ter Bohinj, pa tudi v Pomurje. Kot smo poročali že lani, ljudje v vrsti na avtobusnem postajališču občasno postanejo zelo nervozni, bentijo, tudi prerivali so se že in v voznike tu in tam zmetali še žaljivke. Zgodi se, da na avtobus ne pride dijak, ki mora v šolo, delavec, ki mora v službo, nekdo, ki je vozovnico vnaprej rezerviral in plačal po spletu. Več voznikov in prometnikov nam je povedalo, da je stanje nevzdržno in da potniki občasno tudi ne razumejo, da na avtobusu ni neomejeno prostora in da voznik za to ni kriv.

gneča avtobus Arriva
N1/Andreja Lončar (gneča pred medkrajevnim avtobusom v Ljubljani lani)

So pa zdaj vse oči uprte v Alenko Bratušek, ki je pred leti upokojencem brezplačni medkrajevni javni prevoz uredila in se s tem velikokrat pohvalila v javnosti. Nazadnje, kot rečeno, ta četrtek. Še več: ko je še imela svojo stranko, ki se ji na zadnjih volitvah ni uspelo prebiti v državni zbor, SAB pa se je nato zlil s Svobodo, je prav s poudarjanjem upokojenskih tem gradila tudi svojo volilno bazo.

Kaj bo storila zdaj? Ali bo v vladi in v stranki Roberta Goloba, iz katere je (tako kot minister Kumer) po propadu njene stranke zdaj tudi ona, skušala doseči, da zaračunavanja medkrajevnih prevozov za upokojencev ne bo? Se bo uprla in idejo o zaračunavanju medkrajevnih avtobusov za upokojence zatrla v kali?

Zaenkrat Alenka Bratušek predloga, ki ga imajo mizi na ministrstvu Bojana Kumra, ne komentira, so v njenem kabinetu danes povedali za N1. Rekoč, da se morajo o tem najprej pogovoriti v vladi in stranki Gibanje Svoboda.

Pričakovati je sicer, da bo nasprotovanja morebitnemu zaračunavanju medkrajevnih avtobusov upokojencem kar nekaj, navsezadnje so upokojenci največja skupina prebivalstva v Sloveniji, ki obenem zelo redno hodijo tudi na volitve.

A dejstvo je, da je problem prevelikih gneč na nekaterih linijah medkrajevnih avtobusov obstaja in da dosedanji pritisk na prevoznike, naj pač kupijo več avtobusov, ni zalegel v zadostni meri.

Alenka Bratušek
Jan Gregorc/N1

Na ministrstvu Bojana Kumra tudi zdaj poudarjajo, da utegnejo upokojencem najbolj obremenjene medkrajevne linije zaračunavati le, če uvedba dodatnih linij in avtobusov ter morebitna uvedba rezervacij sedežev na nekaterih linijah ne bi zmanjšali gneče.

In dodajajo, da ima tudi državno subvencioniranje brezplačnih prevozov lahko svoje meje. Zdaj država za zagotavljanje brezplačnih vozovnic za upokojence letno nameni nekaj manj kot 20 milijonov evrov.

Jernej Vrtovec (NSi), minister za infrastrukturo v prejšnji vladi, ki je brezplačni medkrajevni prevoz za upokojence ne le ohranil, pač pa ga razširil še na brezplačni mestni promet za upokojence, pa je za N1 dejal: “Vlada ima le polna usta obljub. Gre samo za govorjenje, kako zmanjšati avtomobile na avtocestah in cestah.” Ocenil je, da bi bila ukinitev ugodnosti korak nazaj, ki bi obenem še dodatno oslabel javni potniški promet. “Že zdaj se avtoceste utapljajo. Namesto da bi se upokojenci vozili z vlaki in avtobusi, se bodo pač vozili z avtomobili – s tem pa bo gneča, ki je že tako ali tako prevelika, še večja,” je še povedal.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje