Hrvaško letališče v boj za slovenske potnike: uvajajo avtobuse iz Ljubljane

Svet 18. Jun 202310:08 12 komentarjev
Zagrebško letališče
PROFIMEDIA

Brniško letališče je v zadnjih nekaj letih vse bolj v senci okoliških letališč, nove skrbi pa jim lahko povzroča zadnja odločitev zagrebškega letališča. Ta bo kmalu uvedla direktno avtobusno linijo od iz središča Ljubljane do njihovega letališča.

Zagrebško letališče načrtuje do poletja uvesti novost, s katero bodo poskušali na svoje letališče zvabiti več slovenskih potnikov.

Do poletja bodo zagnali projekt, ki bo z več dnevnimi avtobusnimi prevozi povezal središče Ljubljane in zagrebško letališče, so nam potrdili.

Kdaj bodo avtobusni začeli voziti, koliko bo cena vožnje, kako dolgo bo trajala vožnja in ali bo avtobus ustavil še v katerem drugem kraju, za zdaj ne razkrivajo. “Pričakujemo pa, da bo storitev začela delovati v letošnji poletni sezoni,” so odgovorili za N1.

Letališče v hrvaški prestolnici je zaradi bolj bogate ponudbe v primerjavi z brniškim letališčem priljubljeno med Slovenci. Od Ljubljane je oddaljen 150 kilometrov oziroma manj kot dve uri vožnje. Na letališču je zelo močno prisoten irski nizkocenovnik Ryanair, ki ima v Zagrebu največjo bazo na Balkanu. Iz zagrebškega letališča letijo na 27 destinacij. Z letališča Franja Tuđman pa med drugim letijo tudi Qatar Airways, Air France, KLM in Turkish Airlines.

Ljubljansko letališče pričakuje vrnitev na predkoronsko raven leta 2026

Z letališča Jožeta Pučnika Ljubljana sicer v poletni sezoni potnikov na voljo 21 rednih letalskih destinacij z 18 prevozniki. Do konca aprila so na letališču sicer skupno zabeležili okoli 300.000 potnikov, kar je 50 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Za celotno leto pričakujejo 1,2 milijona potnikov, kar je 23 odstotkov več kot lani. Ko gre za celoletno število potnikov, pričakujejo, da bodo predkoronsko raven dosegli leta 2026.

“Po naših ocenah je promet na ljubljanskem letališču na zelo dobri poti k popolnemu okrevanju, kar dokazujejo tudi rezultati prvih štirih mesecev letošnjega leta,” je dejala direktorica Fraporta Slovenija, ki upravlja letališče, Babett Stapel.

Za primerjavo, na zagrebškem letališču so v prvih štirih mesecih našteli malo več kot en milijon potnikov. V vseh prvih štirih mesecih so imeli okoli 14 odstotno rast potnikov v primerjavi s pred koronskim letom 2019.

Kam je mogoče leteti z Brnika?

Od nedavnega je mreža poletov sicer dopolnjena s tremi povezavami – v Amsterdam, na London Heathrow in v Prištino, povečalo se je število tedenskih letov v Bruselj, Zürich in Varšavo. Kmalu pričakujejo tudi pogostejše lete v Frankfurt.

Mrežo povezav bodo v Fraportu Slovenija v poletnem voznem redu, ki je v veljavi od 26. marca, dopolnili še prevozniki Transavia France z leti v Pariz Orly, Air Montenegro v Tivat in Israir Airlines v Tel Aviv. Grški letalski prevoznik Aegean Airlines pa bo v začetku junija vzpostavil nove redne lete v Atene, in sicer dvakrat tedensko.

Skupaj bo v poletnem voznem redu potnikom na voljo 21 rednih letalskih povezav z 18 prevozniki.

Med čarterskimi poleti so v upravljavcu ljubljanskega letališča izpostavili najbolj priljubljene destinacije na grških otokih, v Egiptu, Turčiji in Španiji, za katero bo na voljo razširjena ponudba letov (Vittoria, Santiago de Compostela, Barcelona, Sevilla in Girona, Tenerife). S čarterji bodo organizirana tudi potovanja na Malto, Portugalsko (na Madeiro, Azore in v Porto), Islandijo, Zelenortske otoke, Tunizijo, Jordanijo, na Nizozemsko in Latvijo. Vir: STA

Ministrstvo naročilo dve študiji o letalski povezljivosti

Pred kratkim je ministrstvo za infrastrukturo naročilo dve študiji o letalski povezljivosti in ekonomskem vidiku letalske panoge po propadu Adrie Airways, ki sta pokazali, da je letalska povezljivost Slovenije trenutno slaba.

V zadnjih tednih se znova glasneje govori o morebitni ustanovitvi novega nacionalnega letalskega prevoznika oziroma Adrie 2.0. Ideji o novi Adrii naj bi bila najbolj naklonjena ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Pretekli teden je poudarila, da še ni bilo nobenega predloga o ustanovitvi letalske družbe.

“Jasno, ni bilo še predloga, saj še ni bilo osnove za to, da bi Slovenija šla v ustanavljanje oziroma soustanavljanje letalske družbe. Do tja nas čaka še kar nekaj korakov, da bi se sploh odločali o tem. Letalski prostor je zelo reguliran. In vse to bomo v nadaljevanju na ministrstvu dali na mizo, da bo vlada odločala, kako naprej,” je o morebitnem novem državnem letalskem prevozniku dejala ministrica.

Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje