Na cestah o snegu že nekaj časa ni sledu, na kolesarskih stezah še zmeraj kupi

Slovenija 01. Feb 202307:20 > 08:33 5 komentarjev

V dveh januarskih ponedeljkih je zapadla glavnina letošnjih snežnih padavin, preostanek snega pa po nekaj več kot enem tednu še vedno ostaja na nekaterih pločnikih v prestolnici, kar jezi predvsem kolesarje. Koliko dni je pričakovano, da pristojni po cestah očistijo tudi kolesarske steze?

Obilno sneženje je v dveh januarskih ponedeljkih ohromilo promet po državi. Najmočneje je snežilo 16. in 23. januarja.

Na cestah in večini pločnikov ni več sledu o snežni pošiljki, nekatere kolesarske steze pa tudi en teden po drugem sneženju ostajajo težje prevozne, čeprav občina Ljubljano predstavlja kot kolesarjem prijazno mesto in je lani med drugim gostila največji kolesarski kongres Velo-city.

Nekatere so zasnežene, na drugih ostaja narinjen sneg. Na takšen prizor smo naleteli na Jamovi cesti na Viču, Ljubljančani pa so o slabo očiščenih kolesarskih stezah poročali tudi v Šiški in še nekaterih drugih delih mesta.

Sneženje vedno sproži veliko razprav in negodovanja o spluženosti cest in pločnikov. Takrat med vozniki pogosto poslušamo očitke, da je “Dars znova presenetil sneg”, na drugi strani pa se pešci in kolesarji pritožujejo nad slabo sčiščenimi pločniki in stezami ter snegom, ki ga plugi s ceste umikajo na pločnik. O podobnih težavah smo pisali že konec decembra 2021.

Z izvedbenim načrtom Mestna občina Ljubljana (Mol) oziroma zimske službe prednostno uredi dostop do šol, vrtcev in zdravstvenih ustanov ter do javnega prevoza.

Kjer kolesarske steze oziroma pasovi potekajo po cestišču, se sneg z njih odstranjuje sočasno s pluženjem ceste, kjer pa potekajo zunaj cestišča, se kolesarske površine čistijo sočasno s pločnikom.

Preberite še: Objavljamo posnetke nedavnega prometnega kaosa: kaj se dogaja na naših cestah?

LKM: Pristojni nimajo pravega načrta za čiščenje kolesarskih površin

Pri Ljubljanski kolesarski mreži (LKM) so nad hitrostjo in odzivom cestnih služb znova razočarani.

“Seveda razumemo, da se takoj po sneženju ne da očistiti vseh površin, zato zadnja leta nismo prilivali olja na ogenj ob neočiščenih površinah prvi ali drugi dan. Ko pa po več kot tednu niti glavne štiri mestne vpadnice niso bile prevozne za kolesarje zaradi narinjenega snega, smo obupali in pozvali meščane, da nam jih pomagajo očistiti. Nekateri so se odzvali in počistili določene nevarne točke, za kar smo jim zelo hvaležni,” so v odzivu za N1 zapisali pri LKM.

Po njihovih besedah pristojni nimajo pravega načrta za čiščenje kolesarskih površin, prav tako ne pregleda.

“Dovolj bi bilo, da se nekdo zapelje po glavnih štirih vpadnicah in očisti narinjeni sneg ter sporoči, kaj še ni očiščeno, a tega očitno ni niti v načrtu. Zdi se, kot da čakajo odjugo ali klice posameznih jeznih meščanov,” so prepričani.

Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1
Kolesarska steza Ljubljana Kolesarska steza Ljubljana
N1

Pričakovanja: v nekdaj dneh glavne vpadnice, ostale glede na strokovno oceno

V zadnjem tednu je bilo v prestolnici suho, vremenske razmere pa so bile primerne za pluženje. In po koliko dneh bi bilo po mnenju LKM pričakovano, da so glavne kolesarske poti po mestu očiščene?

“V idealnih razmerah bi se vse kolesarske površine čistile skupaj z ostalimi, kar bi zagotovilo prevoznost kolesarskih površin vse leto, in pomembno zmanjšalo gnečo v mestu. V LKM razumemo, da je do tja še dolga pot, zato pričakujemo le, da bodo drugi ali tretji dan po sneženju glavne štiri vpadnice natančno očiščene, brez narinjenega snega v določenih delih,” je njihov idealni načrt. Ostale kolesarske površine naj se očistijo glede na strokovno oceno (in seveda upoštevajoč vremensko napoved) – pri tem naj se prednostno očisti narinjeni sneg, še dodajajo.

Kolesarski župan: Po sneženju je potrebno spremeniti navade

Kolesarski župan Ljubljane in radijec Matej Praprotnik, ki veliko časa preživi na kolesu, posebnih navodil oziroma pritožb nad javnimi službami nima. Po sneženju spremeni svoje navade in se vozi po kolesarskih pasovih, ki so del ceste.

“Po navadi se jim izogibam, ker niso varni, a po obilnih snežnih padavinah so spluženi najprej. Vse dokler niso očiščene vse steze, pa kolesarji tehtajo med pravilnejšo izbiro po cesti ali varnejšo potjo po pločnik,” pojasnjuje Praprotnik, ki je lani začel organizirati kolobus – skupinsko vožnjo s kolesi v službo in šolo.

Po njegovi oceni je sneg le ena od kolesarskih ovir, “ki jih motorizirana družba večinoma ne opazi”. Ker je površin za pešce in kolesarje manj kot tistih za avtomobile, po njegovem prepričanju za čiščenje ne bi smeli porabiti preveč časa. “Dan, dva,” odgovarja na vprašanje, koliko dni bi bilo dopustnih za očiščenje kolesarskih stez po sneženju.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje