Občina želi zvišati ceno vozovnice za ljubljansko vzpenjačo

Slovenija 29. Sep 202205:21 3 komentarji
Vzpenjača
Foto: Tina Kosec/BOBO

Ljubljanski mestni svetniki bodo na oktobrski seji obravnavali predlog zvišanja cen za vožnjo z vzpenjačo. Če bo ta sprejet, se bodo cene povzpele za okoli polovico, izjema bo letna vozovnica.

Na oktobrski seji bodo ljubljanski mestni svetniki potrjevali predlog zavoda Ljubljanski grad in oddelka za gospodarske dejavnosti pri občini o zvišanju cen prevozov s tirno vzpenjačo na Ljubljanski grad.

Predlog predvideva podražitev skoraj vseh tipov vozovnic. V povprečju so predlagane cene za dvominutno vožnjo za polovico višje kot do zdaj. Enosmerna vozovnica bi tako po spremenjenem odloku znašala 3,3 evra, povratna pa šest evrov.

Trenutne cene vozovnic, ki so še iz leta 2012, po besedah koncesionarja ne pokriva vseh strokov upravljanja, vzdrževanja, obnavljanja ter obratovanja tirne vzpenjače.

“Cena prevoza mora biti oblikovana tako, da skupni prihodek koncesionarja zagotavlja povrnitev investicije v tirno vzpenjačo, vsaj v času trajanja koncesije, in pokriva stroške upravljanja, obratovanja, vzdrževanja in obnavljanja žičniške naprave ter druge stroške, ki jih ima koncesionar z izvajanjem svojih nalog glede tirne vzpenjače,” so zapisali v gradivu za sejo. Nove cene bi začele veljati 2. novembra.

Družinska vstopnica je namenjena družinam z do dvema odraslima in vsaj enim otrokom, starim od 7 do 18 let.

Razlogi: koronavirus, dvig stroškov poslovanja …

Vzpenjača je v zadnjih letih poslovala z izgubo, kljub vsakoletni finančni pomoči dotacij. K takšnim rezultatom je pripomogel tudi slab obisk v zadnjih dveh letih zaradi epidemije covida, ob tem pa poudarjajo tudi dvig vseh stroškov poslovanja.

Predlagane cene so izračunane na podlagi predračunskih kalkulacij zavoda Ljubljanski grad in strokovne ocene upravičenosti tirne vzpenjače, dvig pa je tolikšen, da bo prihodek plačal stroške upravljanja in obratovanja.

Ob tem v zavodu želijo tudi ukiniti mesečne vozovnice, “saj z uvedbo letne vozovnice ni bilo več povpraševanja po tem tipu vozovnice”.

Pred leti razmišljali tudi o drugi kabini

Grajska vzpenjača je leta 2019 prepeljala nekaj več kot 590.000 potnikov, kar je ustvarilo 1,2 milijona prihodkov in nekaj več kot pol milijona dobička. Leta 2020 je izguba znašala 340.000, lani pa 15.000 evrov. Letos so v prvih šestih mesecih prepeljali 208.000 potnikov in ustvarili 109.000 evrov dobička.

V preteklosti so na občini razmišljali tudi o drugi kabini vzpenjače in izogibalnem tiru, za kar so leta 2020 v proračunu namenili 150.000 evrov za pripravo projektne dokumentacije. Takrat so na občini za Dnevnik pojasnili, da je bilo ob gradnji vzpenjače predvideno, da bo letno prepeljala 200.000 potnikov, leta 2019 pa so to številko skoraj za trikrat presegli.

V Mariboru predlog za dražjo gondolo zadnji hip umaknili

O dražjih cenah za prevoz z vzpenjačo so v zadnjem času premišljevali tudi v štajerski prestolnici. Ekipa župana Saše Arsenoviča je pripravila tri predloge, vendar je nato župan pred sejo predlog umaknil, saj ne bi dobil zadostne podpore, je poročal Večer. Prvi Arsenovičev predlog je predvideval podražitev povratne vozovnice pohorske vzpenjače s šest na 18 evrov, nato pa so predlagali podražitev na 13,8 evra, vendar so predlog umaknili.

Med razlogi za umik so na občini izpostavili, da ne vedo, kaj nas čaka jeseni, in da je višanje cen krožne kabinske žičnice, ki ga sicer upravičujejo mnogi argumenti, v tem trenutku sekundarnega pomena.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje