Dars je prižgal nazaj luči: Prevladala je skrb za varnost udeležencev v prometu

Slovenija 19. Jan 202313:50 1 komentar
Avtocestni priključek Domžale po Darsovem ukrepu zmanjšanja osvetlitve avtocest in hitrih cest ter po povrnitvi v prvotno stanje.
Avtocestni priključek Domžale po Darsovem ukrepu zmanjšanja osvetlitve avtocest in hitrih cest ter po povrnitvi v prvotno stanje. (Foto: AMZS)

Dars je na hitrih cestah in avtocestah ta teden po treh mesecih ponovno prižgal luči. "S tem tudi kot družba (po)kažemo, da je človeško življenje največja vrednota," so to odločitev komentirali na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS). Na nekaterih predelih so luči v celoti zasvetile že v torek.

Zatem, ko je bila razsvetljava na določenih delih slovenskih avtocest in hitrih cest skoraj tri mesece ugasnjena oziroma zmanjšana, saj da bi s tem prihranili električno energijo in privarčevali, se je Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) sedaj odločila, da bo osvetljenost povrnila v prvotno stanje.

“Upravljavec slovenskih avtocest in hitrih cest je s tem sledil enotnemu pozivu strokovnjakov prometne varnosti in drugih deležnikov, ki so se po medijski izpostavitvi te problematike na pobudo ministrstva za infrastrukturo 10. januarja 2023 sestali na Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP);” so sporočili z Avto-moto zveze Slovenije (AMZS).

AMZS je sicer že novembra lani, takoj po Darsovem ukrepu, s katerim je zatemnil določene dele cest, izrazil zaskrbljenost, da je tovrstno varčevanje neutemeljeno. Kot so še zapisali, je bilo tudi tveganje za voznike pa preveliko in nepotrebno, še zlasti na priključkih in v območjih prepletanja, ki predstavljajo večje tveganje za nastanek prometne nesreče.

Preberite še: Zakaj so slovenske avtoceste vijugaste?

Na AMZS so pozdravili odločitev. “S tem tudi kot družba (po)kažemo, da je človeško življenje največja vrednota,” je povedal generalni sekretar AMZS Jure Kostanjšek in dodal, da številne raziskave na tem področju dokazujejo, da osvetlitev znižuje prometne nesreče s smrtnim izidom tudi do 60 odstotkov, telesne poškodbe udeležencev prometnih nesreč pa do 25 odstotkov. “Prihranek, v denarju ali električni energiji, je torej zanemarljiv v primerjavi s tveganjem, kaj vse gre lahko narobe;” je še opozoril Kostanjšek in spomnil, da so avtoceste nadstandard, ki ga uporabniki plačujejo prek vinjet, zato morajo zagotavljati tudi ustrezne potovalne čase.

Generalni sekretar Avto-moto zveze je ob tem dodal, da podpirajo napoved Darsa, da bo začel investirati v lastne vire solarne oziroma morda celo vetrne energije za potrebe napajanja avtocestne razsvetljave. “Da torej v prihodnje ob morebitni energetski krizi ne bo iskal prihranka v zmanjšanju osvetlitve in s tem ravni prometne varnosti na avtocestah in hitrih cestah, ampak bo zagotovil ustrezen trajnosten vir električne energije,” je še zaključil Kostanjšek.

Spomnimo, da se je uprava Darsa temeljito premešala z novim letom. Vlada Roberta Goloba je namreč vanjo imenovala tri nove člane, Andreja RibičaDavida Skornška in Lidijo Kegljevič Zagorc. Od stare uprave sta ostala generalni direktor Valentin Hajdinjak in delavski direktor Rožle Podboršek.

Preberite še: Dars ugasnil luči: je zaradi varčevanja lahko ogrožena varnost voznikov? (VIDEO)

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje