4 prehranjevalne navade, ki škodijo duševnemu zdravju (mnenje dietetičarke)

Magazin 12. Sep 202209:30
Delite:
Nesrečna ženska
Foto: Profimedia

Naše prehranjevalne navade ne vplivajo le na težo ali raven naše energije, znanost kaže, da imajo odločitve pri prehrani široke posledice za splošno fizično in tudi duševno zdravje.

Hrana lahko vpliva na vse, od razpoloženja do samozavesti. Raziskava iz leta 2022 je denimo pokazala povezavo med ultra predelano hrano in depresijo.

Registrirana dietetičarka Kitty Broihier zato svetuje, da poskrbite za svoje duševno zdravje tudi tako, da se izogibate določenim prehranjevalnim navadam. Za Reader’s Digest je predstavila štiri med najbolj škodljivimi:

1. Uživanje preveč sladkorja

Možgani imajo sicer radi glukozo kot vir goriva, vendar številne študije kažejo, da je prehrana z visoko vsebnostjo sladkorja med drugim povezana s slabim razpoloženjem in depresijo, pojasni strokovnjakinja. Sladkor sproži tudi vnetja v telesu, ki so prav tako lahko povezana z duševnim odzivom na takšno prehrano.

Katera živila se uvrščajo na ta seznam, je precej enostavno ugotoviti, vendar je pomembno, da ne pozabite tudi na pijače, ki jih zaužijete.

2. Veliko predelane hrane

Z rafiniranimi in predelanimi živili zaužijete veliko nasičenih maščob in raziskava kaže, da lahko uživanje teh živil poveča tveganje za pojav simptomov depresije.

3. Beleženje vsega, kar pojeste in popijete

Veliko ljudi se zanaša na štetje kalorij, ko se odločijo shujšati ali ohraniti zdravo telesno težo, vendar strokovnjakinja opozarja, da lahko pretirana osredotočenost na številke hitro postane nezdrava in sčasoma vpliva na duševno zdravje.

“Sledenje je lahko uporabno orodje, še zlasti ko šele gradite novo navado ali začenjate odpravljati slabe razvade. A če to počnete dolgoročno, se lahko ta navada spremeni v obsedenost, ki vodi vaše življenje.”

Veliko strokovnjakov tako spodbuja štetje na začetku, nato pa se preprosto ravnajte po občutku, v prehrano vključite zdrava živila in pazite na uravnoteženost in zmernost. Pozorni bodite tudi na to, kako se počutite po obrokih.

4. Na jedilniku je premalo protivnetnih živil

Raziskave kažejo, kako lahko vnetja v telesu povečajo tveganje za depresijo, zato znanstveniki predlagajo, da poskusite ta vnetja čim bolj preprečevati.

Pri tem igra pomembno vlogo seveda prehrana. Na jedilnik vključujte več živil, ki imajo protivnetne učinke, kot so sveža zelenjava, sadje in ribe, pa oreščki in semena, zeleni in črni čaj, kislo zelje, avokado in stročnice.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.